جمعه 27 مهر 1403

بیمه چرا


بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان

آیا می دانستید که با داشتن بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان ، میتوانید خود را در قبال خسارت‌های ناشی از ادعای قانونی دیگران بیمه نمایید؟
مسئولیت مدنی عبارت است از تعهد و التزامي كه شخص نسبت به جبران زيان وارده به ديگري دارد، اعم از آنكه زيان مذكور در اثر عمل خود شخص مسئول يا اعمال اشخاص وابسته به او و يا ناشي از اشيا و اموال تحت مالكيت يا تصرف وي به وجود آمده باشد .
بیمه مسئولیت بهترین پناهگاه برای در امان ماندن از تبعات مالی این التزام قانونی است. بیمه مسئولیت مدنی قراردادی است که به موجب آن بیمه‌گر (شرکت بیمه) در ازای دریافت حق بیمه مقرر از بیمه‌گزار، متعهد است که در صورت تحقق خطر موضوع بیمه، زیان وارد به اشـخاص ثالث (در واقع اگر بیمــه نباشــد به بیمه‌گزار تحمیل می‌شود) را جبران کند.

با توجه به اینکه پزشکی ازجمله مشاغلی است که احتمال رخ دادن اشتباهات حرفه‌ای در آن بسیار زیاد است؛ هر پزشک ممکن است حداقل یک‌بار در طول دوران حرفه‌ای کار خود، تشخیص اشتباه داده، داروی غلطی تجویز کرده و یا در فرایند درمان بیمار دچار مشکل شود. در این صورت باید راهی برای جبران این سری از اشتباهات وجود داشته باشد. به همین دلیل است که این افراد به دنبال پاسخی برای این سوال می‌گردند که بیمه مسئولیت پزشکان چیست؟ و چگونه می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد.

بیمه مسئولیت پزشکان پک راه بسیار خوب برای ایجاد امینت شغلی این دست از افراد و کاهش استرس‌های کاری آن‌ها است. به همین دلیل است که بیشتر پزشکان برای آسودگی خاطر خود در حین کار، به دنبال بهترین بیمه مسئولیت پزشکان هستند. طبق این بیمه‌نامه، شرکت‌های بیمه متعهد می‌شوند که خسارت‌های جسمی یا روانی ناشی از اشتباهات پزشکی را جبران کنند؛ به‌این‌ترتیب این مسئولیت تا حد زیادی از شانه‌های پزشک برداشته شده و می‌تواند با خیال راحت و دقت بیشتر، کار خود را انجام دهد.

برای دانستن ویژگی های بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان لینک را دنبال نمایید .