جمعه 14 اردیبهشت 1403

بیمه چرا

     سوالات متداول

تاثیر تخلفات حادثه ساز در رانندگی بر پرداخت خسارت در سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

مشاهده پاسخ

درصد پوشش بیمه‌ی شخص ثالث همیشه بعد از بررسی سوابق تصادف‌های راننده مشخص می‌شه و ممکنه فرد هیچ اطلاعی از درصد پوشش بیمه برای سال ۱۴۰۲ نداشته باشه، خوبه که این اطلاعات رو به عنوان فروشنده‌ی بیمه داشته باشید. 🔹در سال ۱۴۰۲ درصد پوشش #بیمه‌_شخص_ثالث به ازای سوابق تصادف‌های راننده تعیین می‌شه. 1️⃣ در اولین تصادف(طبق اعتبار بیمه‌نامه) معادل ۲.۵ درصد از خسارت‌ها توسط بیمه از راننده‌ی مقصر دریافت می‌شه. 2️⃣در دومین تصادف(طبق اعتبار بیمه‌نامه) معادل ۵ درصد از خسارت‌ها توسط بیمه از راننده‌ی مقصر دریافت می‌شه. 3️⃣در سومین تصادف(طبق اعتبار بیمه‌نامه) معادل ۱۰ درصد از خسارت‌ها توسط بیمه از راننده‌ی مقصر دریافت می‌شه و در صورتی که کارشناس راهنمایی و رانندگی تصادف رو ۵۰/۵۰ تشخیص بده، شرایط پرداخت خسارت و دیه متفاوت می‌شه.

#سوال کسی ماشین بیمه بدنه کرده و بر اثر حادثه جاده ایی تو دره سقوط کنه ؛ آیا خسارت براورد شده به میزانی خواهد بود که بیمه گذار بتونه مجددماشین خریداری کنه؟؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ بله لاشه ماشین را به بیمه تحویل میدهند هر قدر که سرمایه ش را اعلام کرده پس از کسر فرانشیز بهش پرداخت میکنن

#سوال میخاستم بدونم که آیا پسر میتونه برای پدرش بیمه عمر بخره و خودش هم بیمه گذار باشه

مشاهده پاسخ

#جواب اگر پسر بالای 18 سال باشه و پدرش تحت تکفل باشه میتونه

سلام خدمت همگی همکاران عزیز، میخواستم بدونم راجع به باجه های نمایندگی از نمایندگان حقوقی اطلاعاتی دارین؟؟؟ ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

مشاهده پاسخ

#پاسخ هر شرکت نمایندگی میتونه برای خود چندتا باجه تعریف کنه البته باید سرمایه اولیه خود را برای هر باجه مبلغ ۵ میلیون تومان افزایش بده مثلا اگر میخواد دوتا باجه داشته باشه سرمایه خود را از ۱۰۰میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون توی ثبت شرکتها افزایش میده

# سوال بیمه کار گر وکارفرما چه مزیتی داره برای اشخاص که بعضی ها میرن انجام میدن بدون اینکه کارگر اون کارفرما باشن؟؟؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ مقدار حق بیمه پرداختی از طرف کارگر ، ۷ درصد است و ۲۳ درصد مابقی را کارفرما پرداخت می کند . ضمن اینکه بیمه کارگری در قانون تامین اجتماعی ، بیمه اجباری محسوب می شود و کلیه هزینه های درمانی و بستری در بیمارستان های تامین اجتماعی با این دفترچه رایگان است و فرانشیز کمتری نسبت به بیمه های دیگر تامین اجتماعی برای درمان و بستری در مراکز غیر ملکی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند . به خاطر همین متقاضی این بیمه بیشتر است . مابقی بیمه ها حق بیمه پردازی بیشتری دارند و فرانشیز بیشتری نیز پرداخت می کنند . #پاسخ این بیمه تنها برای درمان نیست بازنشستگی هم دارد و خیلی از مزایای دیگری که سایر بیمه پردازی های تامین اجتماعی ندارد ، مقدار حق بیمه پردازی برای این نوع بیمه ، ۷ درصد حقوق ناخالص مشمول بیمه ای هست که ، کارفرما به بیمه اعلام می کند . 👇 حقوق + بن کارگری + اضافه کاری + مسکن و خواربار × ۷٪ = حق بیمه سهم کارگر . حق اولاد و ماموریت از پرداخت حق بیمه معاف هستند . در نهایت هر چقدر این وجه پرداختی بیشتر باشد ، حق بیمه هم به تناسب بالاتر می رود . بیمه اجباری یا کارگری ، بهترین نوع حق بیمه تامین اجتماعی است . یکی از مزایای خوب آن این است که ، اگر کارگر غیر ارادی بیکار شود ، حداکثر تا ۵۰ ماه حقوق بیمه بیکاری دریافت می کند و خیلی مزایای دیگر . موفق باشید 🙏

#سوال کسی که سن قانونی نداره و گواهینامه هم نداره و موتور سوار میشه درصورت تصادف اگه موتور بیمه داشته باشه شرکت های بیمه جوابگو هستند یا نه؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ شرکتهای بیمه پرداخت خسارت میکنه ولی از مقصر حادثه ریکاوری میکنه

#سوال آیا بیمه عمر به کسی که چاقو خورده،هزینه پزشکی یا خسارت میدهد؟

مشاهده پاسخ

خیر

#سوال سلام خدا قوت ،،اگه دو تا کامیون با هم تصادف کنن.هر دو تا راننده کشته بشن و .اونیکه مقصر هم بوده صد در صد ،گواهینامه هم نداشته باشه.الان تکلیف دیه و خسارت ماشینا چی میشه؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ دیه راننده متوفی غیر مقصر از محل بیمه نامه راننده مقصر بصورت کامل و خسارت غیر مقصر تا سقف تعهد بیمه نامه توسط بیمه گر تادیه می گردد اما به راننده متوفی مقصر بدون گواهی نامه و خودرو او خسارتی تعلق نمی گیرد. لازم به ذکر اگر میزان خسارت وارده به کامیون غیر مقصر بیشتر از سقف تعهد بیمه گر در بیمه نامه باشد مازاد آن بر ذمه وراث می باشد.

#سوال خانمی اتومبیل شخصی داره و راننده سرویس مدارس هست. بیمه مسئولیت برای زمانی که دانش آموزان سوار سرویس هستند صادر میشه؟

مشاهده پاسخ

# جواب نیازی نیست. بیمه شخص ثالث برای خودرو با کاربری سرویس مدارس کفایت میکنه

# سوال با سلام خدمت اساتید محترم ، اگه خانمی که عقب راننده موتور سیکلت نشسته و در حین رانندگی دچار سانحه بشن ، و خود وسایل نقلیه دارای بیمه باشه ، آیا شخص مجروح می تونه از بیمه خسارت بگیره ؟ و سوال دیگه اینکه اگه راننده گواهینامه نداشته باشه ، شرایط چطور خواهد بود؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ سلام  بر اساس قانون کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف‌اند خسارت احتمالی وارده به اشخاص ثالث را بیمه کنند. شخص ثالث کلیه اشخاصی هستند که به سبب حوادث وسایل نقلیه موتوری دچار زیان بدنی و مالی می‌شوند، اعم از داخل یا خارج از وسیله نقلیه بیمه‌شده، به‌غیراز خود راننده مسبب حادثه. خود راننده مسبب حادثه شامل پوشش بیمه حوادث راننده (سرنشین)است قسمت دوم سوال چنانچه راننده مقصربیمه نامه معتبر داشته باشد اما گواهینامه نداشته باشد از محل بیمه نامه خسارات وارده پرداخت شده و سپس شرکت بیمه به قائم مقامی زیاندیده به مراجع قضایی مراجعه و با شکایت از راننده مقصر بخشی یا تمام مبلغ را مسترد می نماید طبق ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث

#سوال اساتید محترم سلام خودرویی بعلت نقص فنی در یک جاده داخل شهری در سمت راست توقف و راننده جلوی ماشین در حال بررسی موتور خودرو بوده در این زمان خودرویی با سرعت متعادل ناگهان از مسیر منحرف شده و از عقب به این خودرو برخورد کرده. راننده ماشین معیوب دو روز بعد در بررسی پزشکی مشخص میشود که دچار پارگی تاندون دست شده و امروز در اتاق عمل هست در حالیکه همان روز با هماهنگی پلیس و دريافت مدارك آن راننده ، رضایت داده و راننده مقصر رفته حالا بفرمایید هزینه های تعمير خودرو و نيز هزينه جراحی دست ایشان با چه کسی و دیه به چه صورت هست؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ میتونن با مراجعه به دادسرا و طرح دعوی خسارت بگیرن. فقط باید مشخصات طرف رو اعلام کنن

سوال فردی قبل ازانجام خدمت سربازی میتونه خودشو بصورت خویش فرما بیمه تامین اجتماعی کنه؟طی خدمت چطور ؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ با عنایت به اینکه مطابق قانون کار در ایران سن قانونی برای شروع کار ۱۵ سال است بنابراین فرد می تواند قبل از خدمت سربازی تحت امر کارفرما در کارگاهی مشغول کار شده و از مزایای حقوق کار و تامین اجتماعی بهرمند شود اما پاسخ مشخص به سوال شما دوست عزیز در خصوص امکان اقدام به بیمه خویش فرمایی قبل از خدمت سربازی در این نکته نهفته است که لازمه اقدام به بیمه ی خویش فرمایی در قالب پرداخت بیمه اختیاری تامین اجتماعی در سنین ۱۵ سالگی تا ۵۵ سالگی (قبل از خدمت) مستلزم داشتن حداقل یک ماه سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی اجباری ( کارگری از طرف کارفرما) است. بنابراین از آنجایی که قبل از خدمت سربازی از سن ۱۵ تا سن ۱۸ سالگی هیچ ممانعت قانونی کار و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای نوجوانان وجود ندارد و بعد از سن ۱۸ سالگی به شرط اشتغال به تحصیل تا پایان دوران تحصیل مقاطع مختلف می توان همراه تحصیل با انجام کارهای پاره وقت یا کار معین از حقوق تامین اجتماعی نیز بهرمند گردید ..... در واقع این توضیح را بدان جهت عرض نمودم که بیشتر هموطنان و خصوصا والدین صاحب حرفه و مشاغل خاص مانند دفاتر نمایندگی که غالبا فرزندانشان در ضمن تحصیل مشغول کار در جوار والدین هستند از سن ۱۵ سالگی می توانند فارغ از جنسیت و خدمت سربازی توسط والدین بیمه شده و از حقوق تامین اجتماعی بهرمند گردند... ضمن اینکه مطابق تبصره ماده ۱۴ قانون کار کشور طول مدت خدمت سربازی() جزء سوابق کار محسوب می گردد و پرداخت حداقل یک ماه حق بیمه تامین اجتماعی برای فرد قبل از خدمت سربازی و اخذ کد بیمه ای در تسریع شناسایی سابقه خدمت وظیفه در سنوات کاری موثر خواهد بود...

# سوال با سلام لطفا در مورد بیمه مسولیت آرایشگاه توضیح بدین ک چه چیزا رو پوشش میده ؟ با تشکر

مشاهده پاسخ

#پاسخ دانستنیهاے بیمه اے ،"، بیمه مسئولیت آرایشگاه 👌 علاوه بر بیمه مسئولیت ڪارفرما در مقابل ڪارڪنان، نوع دیگرے از بیمه مسئولیت، ویژه آرایشگاه ارائه میشود ڪه موضوعش خسارتهایے مے باشد ڪه به مشتریان و اشخاص ثالث و مراجعین وارد میشود. در واقع ترڪیبے از بیمه مسئولیت آرایشگر در قبال اشخاص ثالث و همچنین مسئولیت حرفه اے آرایشگر است. 👌خطرات تحت پوشش این بیمه نامه: 1️⃣ حساسیتهاے پوستے و یا تغییر رنگ و تورم 2️⃣ تخریب مو یا ریزش آن 3️⃣ جراحات روے صورت و دست و پا 4️⃣ آسیب دیدگے چشمها، پلک، ابرو و مژه 5️⃣ برق گرفتگے به علت خیس بودن مو و بدن 6️⃣ شڪستگے یا مصدومیت بر اثر لغزش در سالن 7️⃣ بیماریهاے واگیر و مهلک چون ایدز و هپاتیت

بیمه تڪمیل درمان چیست .؟

مشاهده پاسخ

اےن پوشش بیمه اے جهت جبران هزینه هاے درمان مازاد بر تعرفه هاے بیمه خدمات درمانے، تامین اجتماعے و ... ارائه میگردد و نگرانے بیمه شدگان را از پرداخت هزینه هاے هنگفت درمان برطرف مے نماید. پوششهاے این نوع بیمه عبارتند از: جبران هزینه هاے اعمال جراحی بیمارستانے و بسترے شدن در بیمارستان زایمان طبیعی سزارین و برخے از هزینه هاے پاراڪلینیڪے از قبیل سونوگرافی مامو گرافی رادیولوی انواع اسڪن اندوسڪوپی ام آر ای اڪو ڪاردیو گرافی سنگ شڪن ڪلیه و رفع عیوب انڪسارے چشم لیزیک و لیزر درمانی

❇️ با توجه به سقوط ریال و افزایش قیمت دلار آیا خرید بیمه های زندگی منطقی و عقلانی هست ؟

مشاهده پاسخ

✍🏻 شما با خرید بیمه نامه زندگی ، ریسک های جانی و زیانهایی را که ممکن است در اثر بلایا و حوادث مختلف به خودتان وارد شود به شرکت بیمه منتقل می کنین و در اصل برای آینده خود و خانواده محترم تون آرامش رو بارمغان میارین. 🔹 در حال حاضر با 50-100 و یا 200 هزار تومان در ماه چه کار مهمی میتوان انجام داد؟ 🔹 تنها راه ذخیره نمودن این مبالغ،واریز و نگه داشتن در حساب بانکی بوده(که آن هم با شرایط سوددهی بانکی دیگر ارزشی نخواهد داشت)!!! 🔹چه درآمدی میتوان از راه داشتن این پولها انجام داد؟ بیمه های زندگی (بر خلاف نوسانات بازارهای مالی) منبع ثابت با کمترین ریسک ممکن بوده و در هر زمان نیازهای شما را در زمینه های بیمه ای و حتی مالی(وام بیمه نامه) برطرف خواهد نمود. 🔹 داشتن بیمه های زندگی برای تمامی افراد و در همه سنین یک پیش نیاز و نداشتن آن ممکن است به قیمت از هم پاشیدگی خانواده ها و یا از بین رفتن فرصتهایی که میتواند در آینده سرنوشت افراد را تغییر دهد منجر شود.

بیمه گذاران بیمه هاے عمر چگونه خیالشان از بابت ڪافے بودن این سپرده ها نزد بیمه مرڪزے جهت جبران خسارتهایشان راحت باشد.

مشاهده پاسخ

👈جواب)طبق ماده 32 قانون بیمه،اگر براے شرڪتهاے بیمه اتفاقے مثل ورشڪستگے رخ دهد از بین تمامے طلبڪاران بیمه گذاران بیمه هاے عمر در اولویت پرداخت خسارت از سوے بیمه مرڪزے هستند و بعد از آنها بیمه گذاران سایر حوزه ها مثل شخص ثالث و.......وبعد از تمامے آنها نوبت به طلبڪاران پروژه هاے سرمایه گذارے شده از سوے شرڪت بیمه خواهد رسید.

بیمه مرڪزے با چه منابع مالے توان پرداخت خسارت شرڪتهاے بیمه را دارد.

مشاهده پاسخ

👈جواب)طبق ماده 60 و ماده 71 قانون تاسیس بیمه مرڪزے جمهورے اسلامے ایران،شرڪتهای بیمه جهت تاسیس بایستے اموال زیادے اعم از منقول و غیر منقول نزد بیمه مرڪزے جهت ضمانت سپرده نمایند،همچنےن درطول فعالیت خود بابت بیمه هاے عمر بایستے 50 درصد دریافتیهاے خود را مڪررا به سپرده اولیه شان نزد بیمه مرڪزے اضافه نمایند.لذا درطول زمان مرتب برمیزان این سپرده افزوده میشود و چنانچه اتفاقے برایشان رخ دهد بیمه مرڪزے از محل همین سپرده ها جوابگوے بیمه گذاران خواهد بود.

اگر اختلاس یا ورشڪستگے درشرڪتهاے بیمه رخ دهد چه ڪسے جوابگو خواهد بود.

مشاهده پاسخ

👈جواب)طبق ماده 44 قانون تاسیس بیمه مرڪزے جمهورے اسلامے ایران،چنانچه براے هرشرڪت بیمه اے اتفاقے مثل ورشڪستگے رخ دهد بیمه مرڪزے ڪه مهمترین وظیفه اش حمایت از حقوق بیمه گذاران نزد شرڪتهاے بیمه است به طور ڪامل جوابگوے خسارت بیمه گذاران خواهد بود.

اگر حڪومت تغییر ڪرد چه ڪسے جوابگوے سرمایه هاے بیمه هاے عمر خواهد بود.

مشاهده پاسخ

👈جواب)هفت رڪن اساس ملے داریم ڪه حتے در صورت تغییر حڪومت بدون هیچ تغییرے به ڪار خود ادامه میدهند ڪه بیمه مرڪزے جمهورے اسلامے ایران یڪے از آنهاست(ثبت احوال،ثبت اسناد و.....از این جمله اند)مثلا ڪسے ڪه چندسال سابقه بیمه تامین اجتماعے در زمان حڪومت شاهنشاهے داشته هم اڪنون قابل پیگیرے و استفاده است.

#سوال نمایندگان جنرال نمیتونن شغل دیگه ای داشته باشند؟ یا نمایندگان عادی بیمه عمر هم نمیتونن شغل دیگه ای داشته باشن؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ نمایندگان جنرال فقط می‌تونن در دانشگاه تدریس کنن و مجاز به داشتن هیچ شغل دیگه‌ای نیستن نمایندگان آیین‌نامه ۵۴ (بیمه‌های زندگی) محدودیتی ندارن و هر شغل دیگه‌ای می‌تونن داشته باشن

#سوال دوستان، مادری که گواهی حضانت بچه ش را از دادگاه بصورت دائم داره میتونه بچه ش را بیمه کنه؟

مشاهده پاسخ

البته میشه بیمه گذار باشن ولی بجای بیمه شده باید قیم امضا کنه

#سوال شخصی به دفتر مراجعه نموده ؛مبنی بر اینکه پدر ش فوت کرده و نامبرده در زمان حیات خود بیان داشته که بیمه عمر دارد ولی نمی دونه از کدام شرکت ؛ به چه صورت میتونیم اطلاع کسب نمایید؟؟ با سپاس

مشاهده پاسخ

#جواب کارت ملی متوفی میبرن شورای حل اختلاف نامه میگیرن میبرن بیمه مرکزی و میپرسن چه بیمه ای داشته

در صورت تصادف با خودروهای لوکس چه کنیم؟

مشاهده پاسخ

خودروهای موجود در بازار ایران از نظر قیمت به دو دسته متعارف و نامتعارف تقسیم می‌شود؛ خودروی متعارف، خودرویی است که قیمت روز آن مساوی و یا کمتر از ۵۰% دیه یک مرد مسلمان سال ۹۷ است یعنی مساوی و یا کمتر از ۱۵۴ میلیون تومان و خودروی نامتعارف، خودرویی است که قیمت آن بالاتر از این ۵۰% دیه یک مرد مسلمان سال ۹۷ باشد. درصورتی که با خودروی نامتعارف تصادف کنیم، بیمه طبق تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۸ "قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه" مصوب ۱۳۹۵ عمل خواهد کرد. طبق این قانون حداکثر تعهد یک مقصر در یک حادثه، چنانچه خودرو زیاندیده نامتعارف باشد عبارت است از قیمت خودرو متعارف تقسیم بر قیمت روز خودرو زیاندیده ضربدر ارزش واقعی خسارت. برای مثال در برخورد یک دستگاه ۲۰۶ با یک حودروی لوکس (با ارزش روز ۶۰۰ میلیون تومان) که میزان خسارت وارده ۳۶ میلیون تومان برآورده شده باشد، محاسبه حداکثر تعهد قانونی مقصر به شیوه زیر صورت می‌گیرد: ۱۵۴ تقسیم بر ۶۰۰ ضرب در 36 میلیون که ۹.۲۴۰.۰۰۰ تومان حداکثر تعهد قانونی مقصر خواهد بود ا. لبته لازم به ذکر است راننده زیان‌دیده می‌تواند برای افت قیمت علیه مقصر اقدام کند و افت قیمت را از مقصر مطالبه کند.

#سوال، بیمه مسئولیت گردشگری شرایطش چطوریه؟ (بااین توضیح که نزدیک ۳۰ نفر به طور معمول جمعه ها میرن همین اطراف تهران ۱۰۰ کیلومتری تهران) حق بیمه ش حدودا چقدره؟ اگه صادر بشه بیمه با اسم صادر میشه یا بدون اسمم میشه برا این تعداد؟ سپاس

مشاهده پاسخ

#پاسخ بهتر است بیمه مسولیت تورهاے مسافرتے صادر شود ڪه دیه ڪامل تعلق بگیره نرخ وشرایط شرڪتها متفاوت است ولے در ڪل مبلغے به عنوان سپرده یا حق بیمه اولیه دریافت میشود یڪ‌روز قبل باید لیست ارایه گرددپس با نام هست

#سوال سلام . راننده ای که بدون گواهینامه میزنه به بلوار میتونه از محل بیمه نامه بدنه خسارت بگیره ؟

مشاهده پاسخ

جواب# خیر

تبسم PM: #سوال با عرض سلام کسی که چندین سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشه و ازکار افتاده شده باشه و دکتر های متخصص تایید کرده باشن چقد غرامت و بیمه تامین اجتماعی چ مسولیتی در قبال فرد دارد؟

مشاهده پاسخ

#پاسخ تامین اجتماعی فقط به ایشان حقوق پرداخت میکنه و طبق ضرایب و میانگین حقوق پرداختی دو سال آخر ایشان ، حقوق تعیین میگردد . البته این حقوق از حداقل دستمزد قانون کار ، نباید کمتر باشد و غرامت دیگری نیز پرداخت نمی شود .

❓ آیا بیمه به راننده بدون گواهینامه تعلق میگیرد؟

مشاهده پاسخ

♦️پاسخ طبق بند پ ماده ۱۵ قانون بیمه_شخص_ثالث در صورت فقدان گواهینامه ی راننده مقصر بیمه گر مکلف به پرداخت خسارت زیاندیده بدون شرط و اخذ تضمین بوده و پس از آن میتواند جهت بازیافت به راننده مقصر مراجعه کند. در خصوص دیه ی راننده ی مقصر نیز با عنایت به آیین نامه اجرایی ماده ۳ یکی از شرایط پرداخت دیه و ارش به راننده ی مقصر داشتن گواهینامه ی متناسب با وسیله نقلیه میباشد. لذا در صورت فقدان گواهینامه خسارت دیه و ارش راننده مقصر غیر قابل پرداخت خواهد بود.

#سوال 🅾 چه زمانی و در چه تصادفی مبلغ فرانشیز 2.5 درصد را بیمه گذار باید پرداخت کند؟ .

مشاهده پاسخ

#پاسخ ماده ۱۴ قانون جدید مقرر داشته است در حوادث منجر به جرح و فوت که به استناد گزارش کارشناس تصادفات رانندگی یا پلیس راه ،علت اصلی وقوع تصادف یکی از تخلفات رانندگی حادثه ساز باشد،بیمه گر بعد از پرداخت خسارت بی قید و شرط به زیاندیده ،می تواند برای بازیافت #خسارت به مسبب حادثه مراجعه نماید. به این ترتیب که در خسارت اول ۲/۵ درصد و خسارت دوم ۵ درصد و خسارت سوم معادل ۱۰ درصد از خسارتهای بدنی و مالی پرداخت شد بازیافت می گردد

✅سوال ⭕️ منظور اداره امور مالیاتی از پیامک تلفنی زیر چیست؟ مودی گرامی آقای ... در اجرای تبصره 100 ق.م.م. میزان مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 شما مبلغ ........... ریال می باشد. چنانچه مبلغ مذکور مورد پذیرش است عدد 201399 و در غیر این صورت عدد 35 را به همین شماره ارسال نمایید. سازمان امور مالیاتی کشور

مشاهده پاسخ

✅پاسخ: ⭕️ سازمان مالیاتی کشور تصمیم گرفته است که برای تعیین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ گروه قابل توجه ای از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای کوچک با استناد به اظهارنامه مالياتی ابرازی آنها و اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات خود، و بدون انجام رسیدگی توسط ماموران مالیاتی، با استناد به حکم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، مالیات مقطوع تعیین نماید.پیامک مورد اشاره در این راستا صادر شده است. 1⃣چنانچه مودی با مالیات پیشنهادی موافق باشد، مالیات مقطوع پیشنهادی قطعی شده و مودی برای پرداخت یا ترتیب پرداخت آن بایستی به اداره امور مالیاتی خود، مراجعه نماید. 2⃣ در صورت عدم پذیریش مالیات پیشنهادی و ارسال کد اعلام شده، بایستی منتظر مراجعه ماموران مالیاتی و اجرای فرآیند حسابرسی به منظور تعیین مالیات و ابلاغ برگ تشخیص مالیات باشد.

❌#سوال : در صورتیکه اعتبار گواهینامه رانندگی فردی منقضی شده باشد آیا در صورت تصادف شرکت های بیمه خسارت پرداخت خواهند کرد ؟

مشاهده پاسخ

⭕️#پاسخ : اتمام اعتبار گواهینامه فرد به معنی نداشتن گواهینامه نیست و شرکت های بیمه خسارت های وارده را در بیمه شخص ثالث و بدنه پرداخت خواهند کرد.

بیمه مسئولیت مدیران تورهای تفریحی فرهنگی و زیارتی چگونه است؟

مشاهده پاسخ

این بیمه‌ نامه پوشش خسارت‌های جانی احتمالی برای افراد حاضر در تور و فوت،نقص عضو و هزینه پزشکی را تحت پوشش قرار میدهد. کلیه مدیران این نوع تورها به این بیمه نامه نیاز دارند زیرا مسئولیت کلیه افرادی که در تور هستند، بر عهده این مدیران میباشد. منظور از جبران خسارت بدنی جبران غرامت فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی وارد به اشخاص ثالث می باشد. استثنائات عمده در بیمه نامه مسئولیت مدیران تور : 1- خسارت ناشی از تخلف از قوانین و نظامات دولتی. 2- جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عوامل دیگری از این قبیل. 3- انفجار هسته ای و تشعشعات رادیواکتیو. 4- عمد و تقلب بیمه گذار. 5- حوادث دریا مستثنی می باشند. 6- حوادث نقلیه موتوری مستثنی می باشند آیا بیمه هر خسارتی را پرداخت می کند؟ خیر. در این بیمه نامه فقط در صورت احراز مسئولیت مدیر تور خسارت قابل پرداخت است. پس اگر فردی حین تور، در اثر برخورد با شاخه درخت دچار حادثه شود، نمی تواند از این محل خسارت بگیرد مگر مشخص شود که ناشی از تقصیر مدیر تور بوده است. برای پوشش اینگونه موارد در تور، بیمه گذار می بایست بیمه حوادث خریداری نماید. لازم به ذکر است که اکثر بیمه گذاران متقاضی بیمه حوادث تور هستند، چراکه ارزان تر بوده و نیازی به احراز مسئولیت ندارد اما سقف تعهدات آن پایین بوده و در صورت شکایت افراد از مدیر تور ، پاسخگویی ندارد. بنابراین برخی مدیران هم بیمه حوادث و هم بیمه مسئولیت را خریداری می کنند که کار عاقلانه تری است. نرخ بر چه مبنایی محاسبه می شود؟ نرخ را می توان با اخذ اطلاعاتی در خصوص نوع تور(آموزشی، ورزشی، تفریحی ) ، تعداد روزها، مدت و میزان تعهدات از شرکت های بیمه اخذ نمود. اگر تعداد تورها زیاد باشد مثلا هفته ای یک یا بیشتر، می توان یک قرارداد تنظیم و برای هربار عزیمت، یک الحاقیه صادر کرد.

قانون ماده ۱۰ بیمه چیست؟ / با ارائه مثال

مشاهده پاسخ

ماده ۱۰- درصورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه گر فقط به تناسب مبلغی که بیمه کرده است با قیمت واقعی مال، مسوول خسارت خواهد بود (بیمه مرکزی). یادداشت: فرض کنید شخصی خودروی خود را که 100 میلیون ریال ارزش دارد، به مبلغ 50 میلیون ریال بیمه می کند و خسارتی به مبلغ 10 میلیون ریال رخ می دهد. حال شرکت بیمه تمام خسارت را پرداخت نمی نماید زیرا ارزش خودرو نصف ارزش واقعی بیمه شده است و متعاقبا حق بیمه ای که می بایست از فرد دریافت می شده است، کمتر از حق بیمه واقعیست لذا بیمه گر خسارت پرداختی وی را برابر با فرمول زیر و مبلغ 5 میلیون ریال می پردازد: خسارت پرداختی = مبلغ خسارت واقع شده ضربدر سرمایه بیمه شده تقسیم بر سرمایه واقعی 5 میلیون ریال = (۱۰۰میلیون سرمایه واقعی / 50 میلیون سرمایه بیمه شده )* 10 میلیون ریال خسارت لازم به توضیح است که اکر کسی خودروی خود را در زمان صدرور بیمه نامه کاملا" به روز و واقعی بیمه کرده باشد، ولی در زمان حادثه ارزش خودرو بالاتر برود (مثلا خودرو گران شود) بازهم ماده 10 اعمال می شود. لذا در صورت افزایش قیمت مال، بیمه گذار می بایست شرکت بیمه را درجریان گذاشته و حق بیمه اضافی متعلقه پرداخت شود.

قاعده نسبی در بیمه را با ارائه مثال توضیح دهید.

مشاهده پاسخ

ماده ۱۳- اگر خودداری از اظهار مطالبی یا اظهارات خلاف واقع از روی عمد نباشد عقد بیمه باطل نمی شود – دراین صورت هرگاه مطالب اظهار نشده یا اظهار خلاف واقع قبل از وقوع حادثه معلوم شود بیمه گر حق دارد یا اضافه حق بیمه را از بیمه گذار درصورت رضایت او دریافت داشته قرارداد را ابقاء‌ کند و یا قرارداد بیمه را فسخ کند – درصورت فسخ بیمه گر باید مراتب را به موجب اظهار نامه یا نامه سفارشی دو قبضه به بیمه گذاراطلاع دهد اثر فسخ ده روز پس از ابلاغ مراتب به بیمه گذار شروع می شود و بیمه گر باید اضافه حق بیمه دریافتی تا تاریخ فسخ را به بیمه گذار مسترد دارد. درصورتی که مطالب اظهار نشده یا اظهار خلاف واقع بعد از وقوع حادثه معلوم شود خسارت به نسبت وجه بیمه پرداختی و وجهی که بایستی درصورت اظهار خطر بطور کامل و واقع پرداخته شده باشد تقلیل خواهد یافت (بیمه مرکزی). قاعده نسبی شرطی در بیمه‌نامه است که متقاضی بیمه را از کم‌بیمه‌گی باز می‌دارد. نرخ حق بیمه را بیمه‌گر معمولا، با این فرض تعیین می‌کند که مبلغ بیمه پیشنهاد شده برای مال مورد نظر با ارزش واقعی آن مال برابر باشد. اما بیمه‌گذاران، با علم به احتمال بسیار اندک وقوع خسارت کلی، معمولا مبلغ بیمه را کمتر از ارزش واقعی مال بیمه شده اعلام می‌کنند. چون در صورت نپرداختن حق بیمه متناسب با ارزش اموال، ساز و کار بیمه درست عمل نخواهد کرد در بیمه‌های اموال معمولا، قاعده نسبی اجرا می‌شود. بیمه‌گران معمولا اعمال قاعده نسبی را برای اطلاع بیمه‌گذار در بیمه‌نامه درج می‌کنند. به عنوان مثال طبق قاعده نسبی، برای مثال، یک اتومبیل ۱۰۰میلیون ریالی که به ارزش ۸۰ میلیون ریال بیمه شده است، اگر ۱۰میلیون ریال خسارت ببیند بیمه‌گر ۸۰ درصد این خسارت را (یعنی به اندازه نسبت ارزش بیمه شده اتومبیل به ارزش واقعی آن) خواهد پرداخت.

بیمه باربری و انواع آن / Shipping & Freight Insurance توضیح دهید.

مشاهده پاسخ

بیمه حمل و نقل کالا یا بیمه‌نامه باربری، قدیمی ترین رشته در بیمه های بازرگانی محسوب می شود. این بیمه، قراردادی است که براساس مفاد و شرایط توافق شده در آن، بیمه‌گر خسارت های وارد شده به کالا در مسیر حمل و نیز هزینه‌های احتمالی ناشی از آن مطابق مفاد قرارداد بیمه، جبران می نماید. این قرارداد دلالت بر رابطه حقوقی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار دارد که مانند هر قرارداد دیگری در کلیات خود تابع حقوق عمومی ولی در دقایق خود تابع حقوق خصوصی که حقوق بیمه مصوب سال 1316 است می‌باشد. با توجه به اینکه افراد ذینفع در معاملات بین المللی (خریدار ، فروشنده ، بانک و شرکت های حمل و نقل) ملیت های مختلفی دارند و در هر کشور، قوانین و مقررات خاصی حاکم است، برای هماهنگی بیشتر در اکثر کشورهای دنیا از شرایط یکسانی برای ارائه پوشش بیمه نامه های باربری استفاده می شود. انواع بیمه‌های باربری : بیمه باربری را می توان به سه طریق تقسیم بندی کرد: الف) تقسیم بندی براساس طریقه حمل •حمل و نقل زمینی •حمل و نقل دریایی •حمل و نقل هوائی البته در بعضی حملها از دو یا سه روش حمل برای ارسال محموله ها استفاده می نمایند که به آنها حمل مرکب می گویند . ب) تقسیم بندی براساس مبدأ و مقصد از لحاظ جغرافیائی •بیمه‌های وادراتی •بیمه‌های صادراتی •بیمه‌نامه‌های ترانزیت (عبوری) ج ) تقسیم بندی بر مبنای نوع پوشش بیمه ای •بیمه با شرایط تمام خطر (All Risks) •بیمه با شرایط B •بیمه با شرایط C •بیمه با شرایط خسارت کلی (Total Loss)

بیمه شخص ثالث اتومبیل / Third Party Car Insurance چیست؟

مشاهده پاسخ

در بیمه شخص ثالث تعهد بیمه گر در رابطه با مسئولیت رانندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث می‌باشد که چنانچه اتومبیل بیمه شده موجب بروز خسارت به شخص دیگری غیر از راننده مسبب حادثه شود بیمه گر خسارت وارده به آن شخص را جبران نماید. براساس ماده 1 قانون شخص ثالث مصوب دیماه 1347 و اصلاحیه آن مصوب تیرماه 1387 کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند مکلفند وسایل نقلیه مذکور را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور و یا یدک و تریلر متصل به آنها و یا محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد می‌شود حداقل به مقدار مندرج در ماده (4) این قانون نزد یکی از شرکتهای بیمه که مجوز فعالیت در این رشته را از بیمه مرکزی ایران داشته باشند. بیمه نماید. اصطلاحات و واژه‌های بکار برده شده در ماده 1 قانون شخص ثالث به شرح ذیل توضیح داده می‌شوند: وسیله نقلیه موتوری زمینی وسیله نقلیه زمینی به هر نوع وسیله نقلیه حمل و نقل اطلاق می‌شود که با قدرت موتوری روی جاده و یا ریل حرکت می‌کند مانند انواع اتومبیل سواری، وانت، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، موتورسیکلت، ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی و نیز قطارهای راه‌آهن. یدک و تریلر هر نوع وسیله نقلیه ایکه فاقد نیروی محرکه موتوری بوده وبه منظور حمل بار بوسیله نقلیه متصل گردد یدک نامیده می‌شود یدک و تریلر در صورتیکه به وسیله مورد بیمه متصل باشد درحکم وسیله نقلیه موتوری زمینی است. خسارت بدنی هر نوع صدمه و زیانی که در اثر حوادث مشمول بیمه به بدن انسان وارد شود و به نقص عضو و از کار افتادگی و یا فوت شخص (دیه) منجر گردد. خسارت مالی منظور از خسارت مالی هر گونه زیان مستقیمی است که در اثر حوادث مشمول بیمه به اموال و اشیاء تحت مالکیت یا تصرف قانونی اشخاص وارد شود. از تعریف و متن ماده 1 قانون شخص ثالث می‌توان نتیجه گرفت که: 1- بیمه نامه شخص ثالث بعنوان تنها رشته بیمه‌ای است که قانونگذار را بر آن داشته که برای رعایت حقوق بیمه‌گذاران این رشته بیمه‌ای قانون وضع نماید و از طرفی باعث ایجاد وحدت رویه در بین کلیه شرکتهای بیمه‌ای در خصوص این رشته بیمه‌ای می‌گردد. 2- منظور از شخص ثالث که در تبصره 6 ماده 1 قانون مذکور آمده است. هر شخصی است که به سبب حوادث وسایل نقلیه موضوع این قانون دچار زیان‌های بدنی و یا مالی شود به استثنای راننده مسبب حادثه. 3- بیمه نامه شخص ثالث مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل مزبور به اشخاص ثالث وارد می‌شود را تحت پوشش قرار می‌دهد. آثار و نتایج اجتماعی و اقتصادی بیمه شخص ثالث بیمه شخص ثالث بنابر ماهیت و هدفهای حمایتی خود در ایجاد تامین و تعادل وضع مالی زیاندیدگان و دارندگان وسایل نقلیه، تقلیل و تسکین رنج و نگرانی آنها، برقراری صلح و سازش بین آنها، افزایش سطح اشتغال، توسعه ظرفیت درمانی کشور، گسترش بازار بیمه کشور و تعدیل ثروت و مشارکت در تعاون عمومی تاثیر شایان توجهی دارد که ذیلاً بشرح آنها می‌پردازیم: 1- حمایت از زیاندیدگان جرح و نقص عضو و از کار افتادگی دائم یا موقت و فوت و خسارتهای مالی پیامدهای ناگوار و زیانبار حوادث اتومبیل هستند. وقتی شخصی در اثر تصادف مجروح می‌شود، معالجه و مداوای او مستلزم هزینه‌های سنگینی است که تامین و جبران آنها همیشه از عهده مصدوم یا عامل زیان برنمی‌آید و آنها را در وضع دشواری قرار می‌دهد. در اینگونه موارد شرکتهای بیمه (یا صندوق تامین خسارتهای بدنی) هزینه معالجه مصدوم را می‌پردازد و او را از وضع دشواری که برایش پیش آمده نجات می‌دهند. چنانچه مصدوم دچار نقص عضو و از کارافتادگی دائم شود شرکت بیمه (یا صندوق تامین خسارتهای بدنی) به او غرامت نقص عضو می‌پردازد. در صورت فوت مصدوم غرامتی به اشخاص تحت سرپرستی او پرداخت می‌شود که جهت کمک به تامین معاش آنها موثر است. همچنین در صورتیکه تصادف منجر به خسارت مالی اشخاص ثالث شود بیمه‌گر خسارت وارد شده را تا میزان مقرر در آئینامه اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث جبران می‌کند. 2- رهایی رانندگان از فشار دعاوی زیاندیدگان جبران خسارت اشخاص زیاندیده اغلب از حدود توانایی رانندگان عامل زیان خارج است و درخواست زیان از آنها موجب می‌شود که فشار زیادی بر بودجه آنها وارد شود بطوری که گاهی آنان را مجبور به فروش یا گرو گذاردن وسایل زندگی خود و وام گرفتن از این و آن می‌کند. در حالیکه با اجرای قانون شخص ثالث، موسسه بیمه خسارت زیاندیدگان را می‌پردازد و با این ترتیب رانندگان وسایل نقلیه که خود از افراد زحمتکش هستند و ضمن کار و فعالیت در شرایط تراکم جمعیت و شلوغی شهرها و سنگینی ترافیک موجب خسارت دیگران می‌شود از فشار ادعای خسارت اشخاص متضرر رهایی می‌یابند بدون آنکه از مجازاتهای کیفری و جریمه تخلفهای خود بخشوده شوند. ضمن اینکه بر اساس ماده 21 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب تیرماه 1387 محاکم قضایی موظفند درحوادث رانندگی، بیمه نامه شخص ثالث را به عنوان وثیقه قبول نمایند که این از پیگیری و درگیری‌های بیمه‌گذار و مقصرین حادثه بمنظور یافتن وثیقه می‌کاهد. 3- برقراری آشتی و سازش با اجرای بیمه اجباری شخص ثالث غالب خسارتها از راههای دو ستانه از طرف بیمه‌گران یا صندوق تامین خسارتهای بدنی تصفیه می‌شوند، این امر موجب کاهش و تخفیف نفاق و کشمکش و طرح‌ دعاوی خسارت در دادگستری شده و می‌تواند به برقراری صلح و سازش بین طرفهای اختلاف و استواری آرامش اجتماعی کمک کند. 4- تسهیل و تسریع فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی از راه جبران خسارت زیاندیدگان و رهایی رانندگان از فشار دعاوی افراد متضرر و استقرار وفاق و سازش بین طرفهای اختلاف، گردش فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی آسانتر و سریعتر می‌گردد که این امر خود در افزایش تولید و تامین رفاه اجتماعی بی‌تاثیر نیست. 5- افزایش ظرفیت درمانی کشور تامین و جبران خسارتهای بدنی از طرفین اجرای بیمه شخص ثالث موجب می‌شود که مصدومین حوادث رانندگی کمتر به بیمارستانهای دولتی که گنجایش پذیرفتن و امکان درمان کلیه مصدومین را ندارند هجوم آورند و بیشتر متوجه بیمارستانهای بخش خصوصی شده و در آنجا از طریق شرکتهای بیمه معالجه و مداوا شوند. بنابراین با توسعه و تعمیم بیمه شخص ثالث، سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیتهای درمانی و ایجاد بیمارستان و درمانگاه تشویق می‌شود که این امر خود موجب افزایش ظرفیت درمانی کشور و تسهیل درمان مصدومین و بیماران می‌گردد. 6- افزایش سطح اشتغال با اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث تعداد شایان توجهی از افراد در شرکتهای بیمه و دفاتر و نمایندگیهای بیمه بکار و فعالیت مشغول می‌شوند که این امر از نظر ایجاد کار و افزایش سطح اشتغال در کشور اهمیت دارد. 7- مشارکت در تعاون همگانی و همبستگی اجتماعی دارندگان وسایل نقلیه با پرداخت حق بیمه بخشی از درآمد خود را به صندوق بیمه شخص ثالث که خود نوعی صندوق تعاون است اختصاص می‌دهند بدین ترتیب هر دارنده اتومبیل با پرداخت حق بیمه به صندوق بیمه شخص ثالث در تعاون عمومی کشور مشارکت می‌جوید و به سهم خود در راه گسترش عدالت و تامین اجتماعی گام برمی‌دارد. 8- گسترش بازار بیمه اجباری شدن بیمه شخص ثالث و الزام دارندگان اتومبیل به خرید بیمه شخص ثالث بازتاب وسیعی بین مردم دارد و موجب می‌شود که آنان تا حدی با عبارت بیمه و فایده آن آشنا شوند، نمایندگان بیمه و شرکتهای بیمه بدنبال فروش بیمه شخص ثالث، بیمه‌های دیگری را به مردم عرضه می‌کنند و از این راه در خانواده‌ها و موسسات نفوذ می‌نمایند، روی هم رفته رواج بیمه شخص ثالث موجب افزایش فروش و رونق بازار از سایر رشته‌های بیمه می‌گردد. شرایط ابطال و فسخ بیمه‌نامه شخص ثالث از آنجائیکه بیمه‌نامه شخص ثالث برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری اجباری است فقط در دو حالت ذیل ابطال آن امکان‌پذیر است. 1- تکرار در صدور بیمه‌نامه: زمانی که وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث دیگری باشد بیمه‌نامه‌ای که تاریخ شروع آن دیرتر از بیمه‌نامه اولی باشد ابطال و طی الحاقی حق بیمه برگشتی به بیمه‌گذار مسترد می‌گردد. 2- از رده خارج شدن وسیله نقلیه: که طی نامه‌ای از سوی مقامات راهنمایی و رانندگی مراتب آن اعلام شده باشد.

بیمه‌های اتومبیل و انواع آن را توضیح دهید.

مشاهده پاسخ

بیمه‌های اتومبیل در کنار سایر رشته‌های بیمه‌ای غیر زندگی (اموال، اشیاء) توسط شرکتهای بیمه‌گر بازرگانی به بیمه گذاران عرضه می‌شود. میزان ریسک پذیری انواع وسیله نقلیه، بالا بودن میزان دیات و افزایش آن در هر سال، اجباری بودن بیمه نامه شخص ثالث، شناخت کافی آحاد جامعه از این رشته بیمه‌ای در مقایسه با سایر رشته‌های بیمه‌ای و .... باعث گردیده که بیمه‌های اتومبیل بیش از پنجاه درصد از سهم حق بیمه صنعت بیمه کشور را بخود اختصاص ‌دهد. بیمه‌های اتومبیل به دو نوع تقسیم می‌شود: الف- بیمه شخص ثالث اتومبیل ب- بیمه بدنه اتومبیل البته بمنظور رعایت حقوق راننده مسبب حادثه، سرنشین که از زیر شاخه های بیمه اشخاص می‌باشد با تعهدات یکسان با تعهدات ثالث همراه با بیمه‌نامه شخص ثالث به بیمه گذاران ارائه می‌گردد.

بیمه عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین‌آلات / Machinery Loss of Profit or M.L.O.P چیست؟

مشاهده پاسخ

هرگاه بر اثر یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه شکست ماشین‌آلات، خط تولید یک کارگاه یا کارخانه با توقف ناخواسته مواجه شود در آن صورت سود از دست رفته ناشی از وقفه در کار تحت پوشش این بیمه خواهد بود. مدت بیمه MLOP حداکثر یک سال می‌باشد که می‌تواند بنا به درخواست بیمه گذار تمدید گردد. پوشش‌های بیمه MLOP 1- هزینه های جاری و عمومی 2- هزینه حقوق و دستمزد کارکنان 3- سود خالص واحد تولیدی یا صنعتی (تفاضل ارزش کالای تولید شده فروش رفته از موجودی کالا در انبار و هزینه های مشخص عملیاتی) 4- هزینه های اضافی که به علت وقفه در کار متوجه بیمه گذار می‌گردد شامل: هزینه اضافه کاری یا شیفت اضافی هزینه خرید کالای نیمه تمام جهت تکمیل در کارخانه بیمه گذار (در هنگامی که اوایل خط تولید دچار وقفه شده است) هزینه انتقال کالای نیمه تمام جهت تکمیل به تولید کنندگان دیگر (در هنگامی که اواخر خط تولید دچار وقفه شده است) هزینه خرید کالای تکمیل شده از تولیدکنندگان دیگر و ارسال آن به مشتری جهت از دست ندادن مشتری (در هنگامی که کل خط تولید دچار وقفه شده است) هزینه استفاده از خدمات عمومی (آب، برق، گاز، تلفن و ...) خارج از کارخانه در صورتی که خدمات عمومی داخل کارخانه دچار وقفه شده است هزینه انتقال، اجاره و تعمیر اضطراری ماشین آلات جایگزین تا زمان تعمیر و شروع بکار مجدد ماشین آلات خسارت دیده سرمایه مورد بیمه MLOP سرمایه مورد بیمه در این بیمه عبارت است از سود ناخالصی (نا ویژه) که از برگشت سرمایه کالای تولید شده و یا کارکرد (خدمات) ارائه شده در دوره عملیات حرفه بیمه شده برای مدت دوازده ماه پیوسته (معمولاً برای سال مالی) بدست می‌آید که به طریق زیر محاسبه می‌گردد: (موجودی کالای اول دوره + هزینه‌های جاری مشخص سالیانه) - (موجودی کالای پایان دوره + میزان فروش سالیانه) = سود ناخالص سالیانه نرخ حق بیمه MLOP نرخ حق بیمه در این بیمه بر حسب در هزار از فرمول زیر محاسبه می‌گردد: فرمول r=i.cf.pa/y i = تعداد شکست ماشین‌آلات در یک سال (چه منجر به توقف بشود یا نشود) pa = متوسط دوره قطع (نسبت جمع تعداد قطع‌های ناخواسته به تعداد کل قطع‌ها) cf = ضریب هزینه بیمه‌گران (عددی است بزرگ‌تر از یک که با کیفیت تولید و سایر مزایای واحد تولیدی نسبت عکس دارد) y = متوسط تعداد سالهائی که تمام ماشین‌آلات در تولید بوده‌اند استثنائات بیمه MLOP مطابق موارد مندرج در بیمه نامه MLOP که اهم آن عبارتند از آتش سوزی، صاعقه، انفجار شیمیائی، زلزله، سیل، طغیان آب، نشست زمین، رانش زمین، آتشفشان، طوفان، جنگ و ... فرانشیز بیمه MLOP بیمه MLOP دارای دو فرانشیز می‌باشد: 1- فرانشیز مبلغی که 10 درصد هر بار خسارت ناشی از توقف ناخواسته تولید با حداقل معمولاً یک دو هزارم کل حد غرامتی که تحت پوشش قرار گرفته می‌باشد. 2- فرانشیز زمانی که با توافق بیمه‌گذار تعیین می‌شود و بدان معنی است که خسارت در محدوده آن به عهده خود بیمه‌گذار خواهد بود که معمولاً بین 2 تا 10 روز می‌باشد. حد دوره جبران غرامت بیمه MLOP مدت زمانی است که طی آن خسارت قابل پرداخت خواهد بود که معمولاً سه، شش یا نه ماه می‌باشد.

بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان (تضمین کیفیت ساختمان) / Latent Defects of Building Insurance or LDB چیست؟

مشاهده پاسخ

این بیمه نامه هرگونه نقصی در سازه های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از طراحی غلط، اجرای نادرست، مواد و مصالح معیوب در طی مدت اعتبار بیمه نامه که به بیمه گر اعلام شود و در زمان صدور گواهی پایان کار به وسیله بیمه گذار و گواهی تایید بازرس فنی آشکار نشده باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد. (سازه‌های اصلی ساختمان) معمولاً 35٪ مبلغ برآورد انجام کار: تمام اجزاء سازه داخلی و خارجی باربر که برای پایداری یا استحکام بنا ضروری هستند شامل پی‌ها، ستون‌ها، کف‌ها، تیرها، بادبندها، تمام دیوارها و سقف‌ها. (سازه‌های جانبی ساختمان) معمولاً 65٪ مبلغ برآورد انجام کار: کلیه اجزای غیر باربر ساختمان مانند در و پنجره‌ها، گچ‌کاریها، کاشی‌کاری‌ها، کف‌پوش‌ها، نازک‌کاری‌ها، فاضلاب‌های داخلی، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی ثابت به استثنای مواردی که تحت عنوان سازه‌های اصلی ساختمان تعریف شده‌اند. موضوع مورد بیمه LDB موضوع مورد بیمه عبارتست از کل بنا یا هر ساختمان از بنا شامل ساختمان‌های مسکونی، مسکونی اداری و مسکونی تجاری. بیمه‌گذار در بیمه LDB مجریان، مالکین اولیه ساختمان و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی که متعهد پرداخت حق بیمه است. ذینفعان در بیمه LDB مالکین ساختمان در زمان بهره‌برداری حق بیمه حق بیمه مبلغی است که میزان آن در شرایط خصوصی بیمه نامه تعیین شده (نرخ آن 5/1 درصد سرمایه مورد بیمه) و بیمه گذار مکلف است حداقل 25 درصد آن‌را به صورت نقد و باقیمانده را به ترتیبی که در بیمه نامه مشخص می‌شود را به بیمه گر پرداخت نماید. این حق بیمه با توجه به درخواست بیمه گذار مبنی بر پوشش تورم تعدیل می گردد. سرمایه مورد بیمه در بیمه LDB -1 ارزش کارهای سازه مبلغ کل برآورد انجام کار برای احداث سازه‌های اصلی و جانبی 2- ارزش سایر کارهای ساختمانی ارزش سایر کارهای انجام شده مانند محوطه‌سازی، احداث جاده‌های مورد نیاز، استخر، برج آب، پل وسیله نقلیه یا عابر و ... 3- هزینه جلوگیری از تخریب یا توسعه خسارت در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 20٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود. 4- هزینه پاک سازی و برداشت ضایعات در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 10٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود. 5- هزینه‌های حرفه‌ای کلیه هزینه‌ها از تهیه نقشه تا گرفتن جواز یا مقاوم‌سازی که در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 10٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود. خطرات تحت پوشش در بیمه LDB هرگونه نقص در سرمایه مورد بیمه ناشی از طراحی غلط (خلاف استانداردها، قوانین و مقررات، انجام محاسبات نادرست و ...)، مواد یا مصالح معیوب و اجرای نادرست کار (اجرای ضعیف یا نادرست توسط پیمانکار یا مجری در بخش‌های استراکچرال، مکانیکال یا الکتریکال) که در طی اعتبار بیمه‌نامه به بیمه‌گر اعلام می‌شود و در زمان صدور گواهی پایان کار و گواهی تأیید بازرس فنی بیمه‌گر، آشکار نشده باشد به شرح زیر: - دو سال اول از تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای (جبران هر نوع خسارت فیزیکی وارد به سازه‌های اصلی و جانبی ساختمان به علت عدم رعایت استانداردها) - سال سوم تا دهم از تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای (جبران هر نوع خسارت فیزیکی وارد به سازه‌های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از نقص در سازه‌های اصلی ساختمان به علت یکی از موارد فوق‌الذکر) بند 13 از ماده 2 شرایط عمومی بیمه‌نامه استثنائات بیمه LDB مطابق موارد مندرج در بیمه‌نامه LDB که اهم آن عبارتند از جنگ، واکنش‌های هسته‌ای، خرابکاری، اعمال عمدی یا سهوی بیمه‌گذار یا کارکنان وی، صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی، سیل، طوفان، زلزله، خسارات ناشی از ساختمان‌ها یا تأسیسات مجاور، نگهداری نامناسب از سازه، فرسودگی، تغییر رنگ، ترک‌های سطحی، خسارات ناشی از تعمیرات، تغییرات و اضافات، سرقت و ... مدت بیمه LDB ده سال از تاریخ تکمیل کار یا صدور گواهی پایان کار کلی ساختمان توسط شهرداری با تأیید بازرس فنی بیمه‌گر. لازم به ذکرست که صدور بیمه‌نامه همزمان با شروع فعالیت ساخت و ساز می‌باشد ولی تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای، سرمایه قطعی بیمه‌نامه و حق بیمه قطعی بر اساس گزارش بازرس فنی بیمه‌گر طی الحاقی به بیمه‌گذار ابلاغ خواهد شد. بازرس فنی بیمه‌گر در بیمه LDB شخصی حقوقی است که از طرف بیمه‌گر وظیفه کنترل، بررسی و صدور گواهی تأیید آزمایشات، نقشه‌ها، مقادیر کار و اسناد مشابه مربوط به ساختمان و یا هر موضوع مورد نیاز بیمه‌گر و دیگر مدارک مربوط به ساختمان به منظور ارزیابی و تعیین میزان ریسک تحت پوشش این بیمه‌نامه را بعهده دارد. نظارت بازرس فنی از ابتدای گرفتن جواز کار و شروع عملیات ساختمانی شروع گردیده و تا اتمام کار و دریافت گواهی پایان کار کلی از شهرداری ادامه می‌یابد و باید در هر مورد کلیه مدارک به بازرس بیمه‌گر ارائه شود. لازم به ذکرست که بازرس فنی نمی‌تواند هیچ گونه نظر انتقادی یا پیشنهادی بر روی طراحی یا روش کار به بیمه‌گذار داشته باشد و صرفاً باید عدم رعایت استانداردها را کنترل نماید؛ همچنین بازرس فنی نمی‌تواند مستقیماً به بیمه‌گذار از لحاظ عدم رعایت استانداردها یا اصلاح کار و یا احیاناً توقف کار اعمال نظر نماید و بایستی نظرات و مطالب خود را در قالب گزارش تهیه شده در اختیار بیمه‌گر قرار دهد تا بیمه‌گر طی یک نامه رسمی به بیمه‌گذار اعلام نماید. در صورت مشاهده هر نوع عیب یا نقص، بازرس بیمه‌گر مراتب را از طریق بیمه‌گر به بیمه‌گذار اعلام می‌نماید و پس از رفع موارد مشاهده شده باید تأییدیه بازرس بیمه‌گر اعلام گردد در غیر این صورت موارد معیوب از شمول پوشش بیمه‌ای مستثنی شده یا نرخ حق بیمه بالاتر رفته و یا اساساً از پذیرش ریسک خودداری می‌گردد. همچنین مراتب از طریق بیمه‌گر به مراجع صدور پایان کار شهرداری‌ها جهت اقدامات مقتضی اعلام می‌گردد. تذکر: اگر به دلایلی صدور پایان کار از طرف شهرداری‌ها به تأخیر افتد ولی تأییدیه بازرس فنی بیمه‌گر مبنی بر تکمیل کار با کیفیت مناسب اعلام شده باشد، با موافقت بیمه‌گر شروع پوشش بیمه‌ای می‌تواند بدون دریافت پایان کار آغاز گردد.

بیمه فساد کالا در سردخانه / Deterioration of Stock in Cold Storage or D.O.S چیست؟

مشاهده پاسخ

این بیمه خسارت‌های وارد به مواد یا کالاهای انبار شده در سردخانه را که به دلیل بروز اشکال در سیستم تبرید سردخانه حادث می‌شود، تحت پوشش قرار می‌دهد. انواع سردخانه 1- تحت شرایط برودت با اتمسفر عادی ( 3- تا 15 سانتیگراد) 2- تحت شرایط انجماد عادی(14- سانتیگراد تا 4- سانتیگراد) یا انجماد شدید( 30- سانتیگراد تا 15- سانتیگراد) 3- تحت شرایط برودت با اتمسفر کنترل شده (1 سانتیگراد تا 3 سانتیگراد) (مثلاً 10 درصد دی اکسید کربن، 3 درصد اکسیژن و 87 درصد نیتروژن) مدت بیمه DOS حداکثر یک سال می‌باشد که می‌تواند بنا به درخواست بیمه گذار تمدید گردد. پوشش‌های بیمه DOS اتلاف یا خسارت وارد به کالاهای بیمه شده موجود در سردخانه به علت یکی از علل زیر: 1- خروج ناگهانی و غیر قابل پیش بینی مبردها از مدار خود 2- شکست مکانیکی تجهیزات سردخانه 3- یخ‌زدگی تصادفی در درجه حرارت توصیه شده 4- مواد یا اقلام معیوب در سیستم سردخانه 5- اشتباه در طراحی سیستم سردخانه 6- آلودگی نشتی مبرد 7- انفجار فیزیکی 8- قطع برق، گاز یا هر سوخت دیگر 9- غفلت، سهل‌انگاری 10- خرابکاری غیر گروهی 11- سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه‌نامه مستثنی شده است. استثنائات بیمه DOS مطابق موارد مندرج در بیمه نامه DOS که اهم آن عبارتند از انقباض، عیوب ذاتی، انبار کردن نامناسب، خسارت به بسته‌بندی، نوسان درجه حرارت، کافی نبودن جریان هوا، جنگ، واکنش‌های هسته‌ای، اعمال عمدی بیمه گذار یا کارکنان وی، آتش سوزی، صاعقه، انفجار شیمیائی، سرقت، سیل، زلزله، نشست یا رانش زمین، طوفان، آتشفشان و... سرمایه مورد بیمه در بیمه DOS قیمت کالاها در روزی که انتظار فروش آن می‌رود با احتساب حقوق و عوارض گمرکی و هزینه حمل در صورت وجود. نکات مهم در بیمه DOS 1- بیمه گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطرات سیل، زلزله، آتش سوزی یا سرقت را نیز تحت پوشش گیرد. 2- اگر قیمت کالای مورد بیمه در روز پرداخت خسارت کمتر از قیمت بیمه شده باشد، قیمت کمتر به بیمه گذار پرداخت خواهد شد (به دلیل اصل غرامت از اصول پنج‌گانه بیمه) و اگر قیمت کالای مورد بیمه در روز پرداخت خسارت بیشتر از قیمت بیمه شده باشد، قیمت بیمه شده به بیمه گذار پرداخت خواهد شد (به دلیل اینکه به میزان قیمت بیمه شده از بیمه گذار حق بیمه دریافت گردیده است). 3- خسارت‌های ناشی از عیوب یا امراض ذاتی، انقباض، بسته بندی نامناسب، انبار کردن نامناسب و کافی نبودن جریان هوا تحت پوشش نمی‌باشد. 4- اگر کالاها در محفظه های کنترل اتمسفر روباز نگهداری شده باشند، خسارت وارده قابل پرداخت نخواهد بود. 5- در سردخانه های با اتمسفر کنترل شده (CA) در صورتی که تا قبل از روز خروج کالا از سردخانه، درب سردخانه باز شده و منجر به بروز خسارت گردد، خسارت وارده قابل پرداخت نخواهد بود. 6- انبار کردن محصولات غذائی در سالن سرد با دمای بالاتر از صفر برای هر متر مکعب سالن، حداکثر kg 160 مورد قبول می‌باشد. 7- انبار کردن محصولات غذائی در سالن انجماد با دمای زیر صفر (حداکثر oC 18-) برای هر متر مکعب سالن، حداکثر kg 240 مورد قبول می‌باشد. 8- منجمد کننده‌های با سرعت زیاد را یخچال‌های صنعتی یا تونل انجماد می‌نامند. 9- چنانچه بخواهیم میوه‌جات و سبزیجات را به مدت یک سال در سردخانه نگهداری کنیم از سردخانه‌های با اتمسفر کنترل شده (CA) استفاده می‌کنیم. بیمه‌گذار موظف است ظرف ده روز پس از پایان هر ماه رونوشت دفتر انبار یا اظهارنامه تکمیل شده را که نشانگر میانگین مقدار کالای انبار شده و ارزش آن برای هر روز در ماه گذشته است به بیمه‌گر تسلیم نماید.

مفهوم کم‌بیمه‌گی و اضافه بیمه‌گی چیست؟

مشاهده پاسخ

کم‌بیمه‌گی آن است که مبلغ بیمه اعلام شده از طرف متقاضی بیمه، کمتر از ارزش واقعی مال بیمه شده باشد (مانند ساختمانی که 1 میلیارد ارزش داشته است به مبلغ 200 میلیون بیمه گردد) و بنابراین، برای جبران خسارت احتمالی آن کافی نخواهد بود. با توجه به تعداد زیاد خسارات جزئی، در مقایسه با خسارت کلی اموال، وجود کم‌بیمه‌گی باعث می‌شود بیمه‌گر، بیشتر از حق بیمه‌های دریافتی، خسارت بپردازد. بیمه‌گران برای مقابله با این وضع، قاعده نسبی را اعمال می‌کنند. بیمه‌کردن اموال، به ارزشی بیش از ارزش واقعی آن، نیز اضافه بیمه‌گی نام دارد. این کار را بیمه‌گزار به طور سهوی یا به عمد (و با قصد تقلب) انجام می‌دهد. البته، نگرانی در مورد عواقب مالی کم بیمه‌گی، ممکن است باعث شود بیمه‌گزار ناخودآگاه به اضافه بیمه‌گی رو آورد. برای رفع نگرانی و مشکل این بیمه‌گزاران، به ویژه در زمان افزایش مستمر قیمت‌ها، بیمه‌نامه‌هایی وجود دارد که متناسب با تورم، مبلغ بیمه آن قابل افزایش است. بیمه کردن اموال به ارزشی بیش از ارزش واقعی و با قصد تقلب، باعث می‌شود بیمه‌گزار حقوق خود در بیمه‌نامه را از دست بدهد که به عنوان شرطی در بیمه‌نامه آتش‌سوزی مطروح می باشد.

بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

مشاهده پاسخ

خسارت جانی و مالی وارده به اشخاص ثالث که در اثر فعالیت روزمره فرد یا افراد ایجاد می گردد و به موجب قانون عامل زیان مسئول شناخته می شوند را مسئولیت مدنی می نامند.

مطالبات تامین اجتماعی در بیمه مسئولیت چیست؟

مشاهده پاسخ

وفق تبصره یک ماده ۶۶ قانون تأمین اجتماعی، مقصر می تواند با پرداخت معادل ده سال مستمری موضوع این ماده، به سازمان از این بابت بری الذمه شود.

در بیمه‌نامه مسئولیت آسانسور، می‌توان تعهدات در طول مدت را بیشتر از ظرفیت آسانسور خریداری نمود؟

مشاهده پاسخ

خیر. به دلیل این که هر آسانسور دارای ظرفیت مجاز بر طبق گواهی سازمان استاندارد ایران می باشد لذا اگر ظرفیت استفاده کنندگان بیش تر از ظرفیت آن آسانسور باشد، احتمال وقوع خسارت تشدید می شود.

مرور زمان بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان چه مدت و محدوده فعالیت آن ها شامل چه مکان هایی است؟

مشاهده پاسخ

مطابق شرایط عمومی بیمه نامه، تعهدات بیمه گر، منحصر به مسئولیت حرفه ای بیمه گذار است که در مدت اعتبار بیمه‌نامه رخ دهد، مشروط به این که ادعای خسارت در طول مدت اعتبار بیمه نامه یا حداکثر ظرف مدت چهار سال پس از انقضای بیمه نامه و حداکثر پس از ۲۰ روز از اطلاع بیمه گذار به بیمه گر شده باشد. محدوده فعالیت آن ها محدوده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و در مراکز معتبر درمانی می باشد.

بیمه مسئولیت مدنی تعمیرگاه‌های مجاز خودرو چه پوشش‌هایی را شامل می‌شود؟

مشاهده پاسخ

خسارات جانی و مالی ناشی از مسئولیت تعمیرگاه های مجاز خودرو مثل آتش سوزی، انفجار، سقوط از بالابرنده، سرقت کلی و…

علت عدم پوشش کلوز اشخاص ثالث در برخی از بیمه نامه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان خدماتی چیست؟

مشاهده پاسخ

ارائه پوشش اضافی کلوز ۱۲(پوشش اشخاص ثالث) در این رشته برای مشاغلی که دارای بیمه نامه مجزا می باشند ممنوع است به دلیل این که در برخی مشاغل افرادی که به آن محدوده فعالیت مراجعه می نمایند بیشتر است و نوع فعالیت به گونه ایست که احتمال خطر برای اشخاص ثالث بیشتر می باشد بنابراین نمی توان با دریافت اضافه نرخ ریسک بزرگتری را پوشش داد.

چطور می توانم وارد گروه بازاریابی و تبلیغاتی تاچارا شوم؟

مشاهده پاسخ

به سه طریق می توانید وارد چرخه گروه بازاریابی و تبلیغاتی تاچارا شوید. 1. از طریق مراجعه حضوری به آدرس شیراز ساحلی غربی جنب بانک ملی ساختمان کاج 2. از طریق حلقه اتصال بالاسری 3. از طریق تکمیل مراحل عضویت و ثبت نام در سایت

شیوه کار، گروه بازاریابی و تبلیغاتی تاچارا چگونه است؟

مشاهده پاسخ

گروه بازاریابی تبلیغاتی تاچارا افتخار دارد که بتواند خدمات بیمه ای را به سرعت و ارزان در اختیار بیمه گذاران خود قرار دهد. شیوه ی کار بر اساس متد بازاریابی انگیزشی و بر اساس تیم سازی می باشد.