شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


بیت کوین برای تجارت بهتر است یا آلت کوین‌ها؟

دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه بیستم

بیت کوین برای تجارت بهتر است یا آلت کوین‌ها؟

دلایل زیادی وجود دارد که یک تاجر از قبول رمز ارزها در معاملات طفره رود. در بسیاری موارد، یک رمز ارز به سرعت مشهور می‌شود و بعد از مدت کوتاهی این شهرت از بین می‌رود و هیچ ضمانتی نیست که مشتری‌ها یک هفته یا یک ماه بعد، از همان رمز ارز استفاده کنند. شاید دلیل مهمتر از آن، نوسان بالای قیمت این رمز ارزها باشد که حتی در میان رمز ارزهایی با سهم بازار بالا نیز وجود دارد. این نوسانات شدید می‌تواند فعالیت اقتصادی یک تاجر را نابود کند. به هر حال، یک گزارش در وب‌سایت کوین تلگراف نشان می‌دهد که 75% مصرف‌کنندگان آمریکایی تمایل دارند اختیار پرداخت خریدهای خود با رمز ارزها داشته باشند. رشد تقاضای عمومی، احتمالاً کفه ترازو را به نفع رمز ارزها حرکت خواهد داد، اگرچه رفتار خیلی از فروشگاه‌ها در این باره محتاطانه می‌باشد.

یکی از بزرگ‌ترین سؤالات در زمینه استفاده از رمز ارزها در پرداخت بیزینس‌های سنتی که هنوز مورد مناقشه می‌باشد، این است که کدام رمز ارز یا رمز ارزها برای این کار مناسب‌تر می‌باشد؟ در ادامه دلایلی را بررسی می‌کنیم که چرا بیت کوین یا سایر آلت کوین‌ها می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

بیت کوین و مقایسه با دیگر رمز ارزها

بیت کوین که پیشرویِ رمز ارزها می‌باشد، علاوه بر اینکه سهم بازار بزرگ‌تری نسبت به آلت کوین‌ها دارد، برجسته‌ترین نامدار این زمینه نیز می‌باشد. در حقیقت بیت کوین در خط مقدم ورود رمز ارزها به فروشگاه‌های سنتی می‌باشد. یک گزارش نشان می‌دهد که فقط در یک سال نزدیک 4,000 فروشگاه در سراسر دنیا پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت را آغاز کرده‌اند.

بسیاری از دلایلی که چرا بیت کوین ممکن است بهترین رمز ارز موجود در بین رمز ارزها برای پرداخت در فروشگاه‌ها باشد، واضح می‌باشند. بیت کوین مشهورترین توکن دیجیتال می‌باشد و از زمان آغاز حرکت رمز ارزها وجود داشته است. فروشگاه‌هایی که این واهمه دارند که ممکن است عده زیادی از مصرف‌کنندگان از یک توکن خاص استفاده نکنند، باید با بیت کوین ترس‌شان بریزد. با وجود نزدیک به 28 میلیون وَلِت بیت کوین، کاربران این رمز ارز قابل‌توجه می‌باشند. در مارس 2018، حدود 5.15% آمریکایی‌ها صاحب بیت کوین بوده‌اند، که این مقدار بیشتر از صاحبان اتریوم می‌باشد. دِوان کالابرِز، یکی از مؤسسان موتور جستجوی Spendabit  (برای جستجوی بیزینس‌هایی که رمز ارز قبول می‌کنند)، پیشنهاد کرده که: “BTC برجسته‌ترین رمز ارز برای انجام تراکنش می‌باشد. این هم به‌خاطر بلوغ بیت کوین و برند بودن آن می‌باشد.”

همچنین، بیت کوین نسبت به برخی آلت کوین‌ها از ثبات بیشتری برخوردار است. این موضوع هم ممکن است برای صاحبان بیزینس مهم باشد. از طرف دیگر، اینکه بیت کوین ارزش خود را بهتر از بسیاری از رقبایش حفظ کرده، ممکن است برای استفاده از آن به‌عنوان یک سیستم پرداخت در بیزینس‌های سنتی، مشکل‌ساز باشد. علت این است که به دلیل این ویژگی بیت کوین، ممکن است سرمایه‌گذاران رقبتی برای از دست دادن بیت کوین‌های خود نداشته باشند.

آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها گروه بزرگی از رمز ارزها می‌باشند که اگرچه نسبت به بیت کوین کمی در حاشیه قرار دارند، اما دلایل خوبی برای استفاده از آنها به‌عنوان سیستم پرداخت وجود دارد. نوسانات بالای قیمت بیت کوین، سرعت پایین و حق‌العمل بالای تراکنش بیت کوین، ممکن است باعث شود خیلی از مصرف‌کنندگان تمایلی به پرداخت خریدهای خود با بیت کوین نداشته باشند، چون ممکن است برای یک خرید کوچک هزینه زیادی متحمل شوند. با توجه به این موارد، آلت کوین‌ها می‌توانند تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را فراهم کنند.

خیلی از آلت کوین‌ها همچنین سرعت تایید تراکنش بالاتری نسبت به بیت کوین دارند. این سرعت بالای تایید تراکنش‌ها هم برای صاحبان بیزینس و مشتری‌ها جذاب می‌باشد. اما از طرف دیگر، آلت کوین‌ها در خطر این ریسک هستند که شهرت کمتری نسبت به بیت کوین دارند و افراد کمتری از آنها استفاده می‌کنند. صاحبان بیزینس هیچ‌گاه نمی‌توانند مطمئن باشند که آیا یک آلت کوین با ارزش یا مورد استفاده خواهد ماند.

برخی صاحبان بیزینس در انتخاب بین بیت کوین یا آلت کوین‌ها کار راحت را می‌کنند: پذیرش توکن‌های متنوع. دیگران ممکن است یک کوین خاص را انتخاب کنند. با گذر زمان بالاخره مشخص خواهد شد که کدام رمز ارز یا رمز ارزها برای این منظور انتخاب خواهند شد.

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی  را دنبال نمایید.