شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


انجام معاملات در صرافی بیت فینکس چگونه است؟

دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه نوزدهم

انجام معاملات در صرافی بیت فینکس چگونه است؟

صرافی بیت فینکس (Bitfinex) یکی از معتبرترین و بزرگترین صرافی‌های رمزارز است که در سال 2012 در هنگ کنگ فعالیت خود را آغاز کرد.

این صرافی به عنوان یکی از بزرگترین و بیشترین ارائه‌دهندگان خدمات معاملاتی شناخته می‌شود. مدت‌هاست که این صرافی از طریق ارائه پیشنهادات اهرم فارکس یا همان لوریج موفق به جذب مشتریان شده است.

به عنوان یکی از اولین پیشگامان ورود به این عرصه، صرافی بیت فینکس آسیب‌ها و مشکلات زیادی را تجربه کرده است تا بتواند در میان سایر صرافی‌ها متمایز شود.

در آگوست سال 2016 میلادی این صرافی هک شد و 120,000 بیت‌کوین (به ارزش 72 میلیون دلار در آن زمان) از دست داد که این امر موجب کاهش مانده حساب کاربران این صرافی شد.

در ژوئن همان سال، صرافی بیت فینکس توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده با جریمه‌های بیشتری مواجه شد.

با این حال، صرافی بیت فینکس برای کاربرانی که ادعا داشتند در این صرافی و در اثر هک رمزارز خود را از دست داده‌اند یک توکن منتشر کرد و خسارت مشتریان را جبران نمود.

در نتیجه این مداومت، بیت ‌فینکس موفق به کسب تعدادی رکورد در زمینه‌ی فعالیت‌های معاملاتی شد و معاملات روزانه خود را به 90 تا 500 میلیون دلار رساند.

علاوه بر ارائه مجموعه‌ی قابل توجهی از رمزارزهای قابل معامله، این فعالیت‌ها باعث افزایش شدید نقدینگی این صرافی نیز گردید.

خوشبختانه صرافی بیت فینکس شرط داشتن حداقل سرمایه 10,000 دلار جهت ایجاد حساب کاربری را برای معامله‌گران حذف کرده است. بنابراین کاربران می‌توانند بدون داشتن مانده حساب، به این صرافی دسترسی پیدا کنند.

مزایا و معایب صرافی بیت فینکس

مزایا

معایب

 

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.