شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


صرافی جمینای چیست؟

دوره بنیادین ارزهای دیجیتال- جلسه هجدهم

صرافی جمینای چیست؟

در حوزه شلوغ و پر ازدحام مربوط به صرافی‌های رمز ارزها، یک سرویس، احتمالا تنها در صورتی موفق خواهد شد که بتواند خود را از سایر رقبا جدا کند. در این راه، شرکت معتمد جمینای که با نام صرافی جمینای نیز شناخته می‌شود دارای یک وجه تمایز ممتاز می‌باشد.

این صرافی در سال 2014 تأسیس شد. صرافی جمینای زاییده افکار دو سرمایه‌گذار معروف و از اولین حامیان فیس‌بوک به نام‌های کامرون و تایلر وینکلوس است.

جمینای تلاش کرده تا در صف اول صرافی‌های رمز ارزی جهان قرار بگیرد. این صرافی هم‌راستا با نزدک برای ایجاد تحول در نظارت و ثبت تراکنش‌ها کار کرده است.

اگرچه جمینای تا اکتبر 2015 وارد فاز عملیاتی نشد، اما در اوایل سال 2014، برادران وینکلوس آغاز به‌کار جمینای را اعلام کردند. تا ژوئن 2018 جمینای محدوده کاری خود را گسترش داده و به فعالیت در ایالات متحده، برتانیا، کانادا، سنگاپور،‌کره جنوبی و هنگ کنگ می‌پردازد.

تنها پس از گذشت چند سال از موجودیت، این صرافی اولویت خود را به گسترش حضور در بازارهای جهانی دیجیتالی اختصاص داده است.

مشابه بسیاری از صرافی‌های رمز ارزها، امکان خریدوفروش چندین رمز ارز و ارز فیات (پول‌های سنتی دولتی) بر روی یک بازار باز در صرافی جمینای وجود دارد.

کاربران همچنین می‌توانند از جمینای برای تسهیل انتقال دلار آمریکا به / از حساب‌های بانکی خود اقدام کنند.در اوایل می 2016 و با کسب مجوز مبادله اتریوم در آمریکا، این صرافی شروع به جدا کردن خود از سایر رقبا کرد. جمینای همچنین به اولین صرافی که دارای مجوز مبادله زدکش است تبدیل شد.

در اوریل 2018 و پس از این خبر، گزارشی منتشر شد که در آن نوشته بود: جمینای مبادله بلوکی را پیشنهاد می‌دهد. این مبادله امکان خریدوفروش سفارشات بزرگ رمز ارزها خارج از دفاتر سفارش معمولی را فراهم می‌کند. مبادله بلوکی به‌منظور ایجاد فرصت‌های نقدینگی بیشتر ایجاد شد.

در سال گذشته، جمینای تلاش کرده تا مشارکت خود با سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها را گسترش دهد. از همکاری با نزدک که در آوریل 2018 اعلام شد به‌عنوان یکی از مهمترین مشارکت‌ها یاد می‌شود.

از طریق این همکاری، جمینای از فناوری هوشمند نزدک برای از بین‌بردن فعالیت‌های کلاهبردارانه و دست‌کاری قیمت‌های رمز ارزها بهره‌برداری خواهد کرد. در کنار همکاری با نزدک، جمینای همکاری‌هایی را با سرویس مبادله رمز ارزها و مدیریت ریسک Caspian  نیز داشت.

همانند بسیاری از صرافی‌های رمز ارزها، جمینای نیز با مشکلات و مسائلی روبه‌رو بوده است. به‌عنوان مثال، در اواخر نوامبر 2017 جمینای به دلیل تقاضای غیرمعمول بیش از حد بر روی وبسایت خود به‌مدت چندین ساعت از کار افتاد.

در همین زمان، صرافی رقیب یعنی کوین بیس نیز از کار افتاد. در پاسخ، نمایندگان جمینای بر روی وبلاگ شرکت نوشتند “این اولین چالش مقیاس‌پذیری (scaling) نبوده و آخرین آن‌ها نیز نخواهد بود”. در ادامه آمده بود که “این صرافی به بهبود عملکرد و نظارت ساختاری و زیربنایی خود ادامه خواهد داد. بنابراین پیش‌بینی می‌‌کنیم که در آینده مشکلات احتمالی با سرعت بیشتری به وجود خواهند آمد”.  جمینای برای اطمینان از پیروی از قوانین فدرالی و ایالتی مربوط به خریدوفروش رمز ارزها تلاش کرده است. با توجه به این موضوع، خود بازارهای شرکت تحت عنوان شرکت معتمد نیویورک تحت نظارت دپارتمان ایالتی خدمات مالی نیورک (New York State Department of Financial Services) تنظیم و قانون‌گذاری شده است.

در مورد دارایی‌های کاربران و براساس اطلاعات موجود در وبسایت، باید بگوییم که ذخایر دلاری امریکا در بانک‌های بیمه FDIC نگهداری می‌شوند. همچنین دارایی‌های دیجیتال به‌صورت آفلاین و در سیستم ذخیره‌سازی سرد (cold storage) جمینای نگهداری می‌شوند.

 

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.

انجام معاملات در صرافی جمینای چگونه است؟

صرافی جمینای (Gemini) قصد دارد تا از طریق ارائه مجموعه‌ای از استانداردهای ایمن و یک سری قوانین جدید که توسط سایر پلتفرم‌های معاملاتی پشتیبانی نمی‌شوند، غرب را از صنعت کریپتوکارنسی خارج کند.

صرافی جمینای توسط دو برادر با نام‌های کامرون و تایلر وینکلووس در سال 2014 تأسیس شد. در سال 2008 این سرمایه‌گذاران از مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ، به دلیل سرقت ایده شکایت کردند.

صرافی جمینای یکی از اولین صرافی‌های رمز ارز در آمریکا بود که از طریق خرید امتیاز بانک‌داری در سال 2015، به‌طور کامل تنظیم و قانون‌گذاری شد.

این موضوع بدین معناست که کاربران برای انجام معاملات در صرافی جمینای لازم است در آمریکا، کانادا، کره جنوبی، هنگ‌کنگ یا سنگاپور اقامت داشته و ملزومات KYC را رعایت کنند.

اتخاذ این روش بدین معنا بوده که صرافی جمینای بر اطمینان از موقعیت قانونی خود تمرکز کرده و در مقایسه با سایر صرافی‌های مستقر در ایالات متحده از نقدینگی کمتری برخوردار است.

با این وجود، صرافی جمینای دارای یک طراحی بصری بوده و سوای تسهیل معاملات، نقش فعالی را در صنعت رمز ارزها و بلاک ‌چین ایفا می‌کند. در سال 2018، صرافی جمینای، استیبل‌ کوین خود را با پشتوانه دلار آمریکا راه‌اندازی کرد. دلار صرافی جمینای به منظور کاهش اختلاف و ناسازگاری در معاملات طراحی شده و از دو سال قبل، از این نام‌گذاری و انتصاب اطمینان حاصل کرده است.

انجام معاملات در صرافی جمینای

هنگامی که از صرافی جمینای استفاده می‌کنید، مشاهده خواهید کرد که امکان ثبت شش نوع سفارش مختلف برای شما فراهم شده است.

از آنجایی که این سفارشات با انواع سفارشات موجود در سایر صرافی‌ها متفاوت است، صرافی جمینای برای تشریح این سفارشات اقدام به راه‌اندازی یک راهنمای مفید کرده است.

گزینه‌های معاملاتی پیشرفته:

علاوه بر انجام معاملات معمول، صرافی جمینای دو نوع معاملات با نام‌های معاملات بلوکی (Block) و معاملات حراجی (Auction) را ارائه می‌دهد.

معاملات بلوکی

معاملات حراجی

برداشت وجوه در صرافی جمینای

مشابه واریز وجه در صرافی جمینای، این صرافی اجازه برداشت وجه از طریق انتقال بانکی و همچنین برداشت رمز ارز از طریق کیف پول‌‌های دیجیتالی را فراهم می‌کند.

مزایا و معایب صرافی جمینای

مزایا

معایب