شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


کوین بیس چیست و چگونه می بایست از آن استفاده کرد؟

دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه هفدهم

کوین بیس چیست و چگونه می بایست از آن استفاده کرد؟

پیش از آنکه به معرفی صرافی کوین بیس (Coinbase) بپردازیم باید خدمت افرادی که تاکنون توجهی به یکی از بزرگترین جریانات موجود در بازار سرمایه‌گذاری و تکنولوژی نداشته‌اند باید بگوییم که رمزارزها، ارزهایی هستند که تولید ارز و کار تایید انتقال وجوه را تنظیم کرده و مستقل از بانک‌ها عمل می‌کنند. واحدهای ارزی که از طریق فرآیندی که به آن استخراج گفته می‌شود ایجاد می‌گردند.

برای استخراج بیت ‌کوین، ماینرها اقدام به ران برنامه‌های کامپیوتری کرده تا صحت اطلاعاتی که یک تاریخچه کامل از تراکنش‌های بیت ‌کوین را شکل می‌دهد تایید کنند.

از فناوری که با نام بلاک چین شناخته می‌شود برای ایجاد تراکنش‌های برگشت‌ناپذیر و قابل ردیابی استفاده می‌شود. ایجاد تراکنش‌های برگشت‌ناپذیر و قابل ردیابی فرآیند تایید و اعتبارسنجی را میسر می‌کند.

هنگامی که یک ماینر، داده‌ها را (که وارد یک بلاک و در نتیجه بلاک‌چین می‌شود) تایید کرد، مقداری پاداش به صورت رمزارز به آن اعطا می‌شود. به عنوان مثال، برای تایید این داده‌ها مقداری بیت ‌کوین به شما اعطا می‌شود.

نکات کلیدی:

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.

صرافی کوین بیس

اگر قصد معامله با رمزارزها را دارید، به یک پلتفرم جهت انجام مبادلات و یک واسطه جهت اتصال به شبکه نیاز دارید. صرافی کوین بیس یک شرکت تبادل دارایی‌های دیجیتالی جهانی است که محلی را جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین اطلاعاتی در خصوص تراکنش‌هایی که جهت تایید وارد شبکه بلاک‌چین شده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهد.

صرافی کوین بیس مانند یک کیف پول نیز عمل می‌کند. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در این صرافی ذخیره کنید.

اپلیکیشن این صرافی قابلیت انجام معاملات بیت ‌کوین، اتریوم و بیت‌ کوین‌کش و لایت ‌کوین و همچنین سایر دارایی‌های دیجیتال و ارزهای فیات در 32 کشور جهان را دارد.

این اپلیکیشن همچنین قابلیت انجام تراکنش‌های بیت‌ کوین در بسیاری از کشورهای جهان را دارد. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت صرافی کوین بیس، این شرکت به بیش از 10 میلیون مشتری خدمات‌رسانی کرده و کار تبادل رمزارزها را به ارزش تقریبی بیش از 50 میلیارد دلار تسهیل کرده است.

اگر قصد معامله با رمزارزها را دارید، به یک پلتفرم جهت انجام مبادلات و یک واسطه جهت اتصال به شبکه نیاز دارید. صرافی کوین بیس یک شرکت تبادل دارایی‌های دیجیتالی جهانی است که محلی را جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین اطلاعاتی در خصوص تراکنش‌هایی که جهت تایید وارد شبکه بلاک‌چین شده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهد.

ضرورتا، اگر به تبادل رمزارزها علاقه دارید ولی نمی‌خواهید گرفتار مسائل موجود در فناوری اصلی و زیربنایی شوید، محصولاتی مانند صرافی کوین بیس روشی برای شکل جدیدی از سوداگری و سرمایه‌گذاری ارزی هستند.

علی‌رغم داشتن مزایای متعدد، در صورتی که از صرافی کوین یس در معاملات خود استفاده کنید برخی از مزایای مبادله با رمزارزها و فناوری بلاک‌چین را از دست خواهید داد.

در صرافی کوین بیس شما نیمه‌ناشناس نیستید، در واقع نام شما به حساب کوین بیس و همچنین حساب بانکی خودتان ضمیمه می‌شود.

در نتیجه رهگیری و ردیابی تاریخچه تراکنش‌ها کار نسبتا ساده‌ای خواهد بود. و اگر از فناوری بلاک‌چین استفاده نمی‌کنید، نمی‌توانید کار زیادی برای اطمینان از اینکه کار تایید تاریخچه تراکنش‌های شما یا حساب شما در حال پردازش است انجام دهید. در عوض، در صورت استفاده از صرافی کوین بیس شما به یک واسطه اطمینان می‌کنید.

خرید و فروش رمزارزها در صرافی کوین بیس چگونه است؟

به منظور استفاده از صرافی کوین بیس می بایست به یک حساب بانکی، کارت اعتباری یا حساب کوین بیس خود متصل شده تا بتوانید به خرید رمزارزها بپردازید.

با وجود اینکه با استفاده از حساب‌های بانکی مجاز به انجام معاملات در محدوده وسیع‌تری هستید (100 دلار/تراکنش، 2500 دلار/هفته)، ولی می بایست زمان زیادی را جهت تایید تراکنش‌ها صرف کنید. در واقع به مدت 2 الی 4 روز (بسته به بانک خودتان) پولی در کیف پول کوین بیس خود نخواهید دید.

همچنین در هنگام استفاده از صرافی کوین بیس، زمانی که فروش شما تایید شد، 2 الی 4 روز طول می‌کشد تا این فرآیند بر روی حساب بانکی شما نشان داده شود.

اگر از کارت اعتباری استفاده می‌کنید،‌ محدوده معاملاتی شما کوچک‌تر (200 دلار/هفته) خواهد بود ولی به سادگی و از طریق انتقال وجوه از حساب آن به بانک به سایت می‌توانید به خرید رمزارزها بپردازید.

در این‌گونه تراکنش‌ها، ‌بیت ‌کوین به صورت آنی در کیف پول صرافی کوین بیس شما نمایش داده خواهد شد. برای فروش بیت‌ کوین می‌توانید از حساب پی‌پال خود نیز استفاده کنید.

در این نوع حساب، به محض مبادله بیت ‌کوین خود با ارز محلی می‌توانید پول خود را دریافت کنید. این نوع تراکنش نیز اکثرا از نوع تراکنش‌های آنی است. اکثر ما فاقد فناوری مکانی جهت اتصال به بلاک‌چین و یا ذخیره رمزارزهای خود هستیم. اینجاست که صرافی کوین بیس وارد عرصه می‌شود. علی‌رغم وجود فناوری پیچیده مربوط به سرمایه‌گذاری، سوداگری و تملک، صرافی کوین بیس فضایی را ایجاد کرده که این فرآیند را مانند خرید و فروش سهام به میزان قابل توجهی ساده و آشنا می‌کند.

بیمه و امنیت

برای اطمینان از امنیت دارایی‌های رمزارزی که خریده و در حساب صرافی کوین بیس خود ذخیره کرده‌اید، این پلتفرم 98 درصد وجوه کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. بر روی سایت، صرافی کوین بیس مشتریان را از “قطع کامل داده‌های حساس به اینترنت” (که به صورت عادی بر روی سرورهای ما می نشینند) مطمئن می‌کند.

در مرحله بعدی، داده‌ها، رمزگذاری شده و به درایوهای USB  و بک‌آپ‌های کاغذی منتقل می‌شوند. سپس این اطلاعات در صندوق‌های جعبه‌ای امن قرار گرفته و در کل جهان توزیع می‌شوند. دو درصد باقیمانده از وجوه در بخش آنلاین کوین بیس نگهداری و ذخیره می‌شوند. صرافی کوین بیس به نیابت از مشتری از تمام ارزهای فیات نگهداری می‌کند. بنابراین اگر در حساب کوین بیسکیف پول USD ارز فیات دارید نگران نباشید زیرا بیمه FDIC وجوه شما را تا سقف 250000 دلار بیمه می‌کند (درست مانند یک بانک معمولی). حتی در صورتی که صرافی کوین بیس ورشکسته شود، این کار از دارایی‌های مشتریان محافظت خواهد کرد.

اگر مقدار زیادی از پول شما در بیت‌ کوین درگیر است، ممکن است به محلی امن برای ذخیره آن نیاز داشته باشید. اگر در این شرایط قرار دارید، صرافی کوین بیس یک صندوق به شما پیشنهاد می‌کند. برداشت از صندوق با تاخیر صورت خواهد گرفت (به شما 48 ساعت فرصت می‌دهد تا برداشت خود را لغو کنید).

این صندوق همچنین دارای چندین گزینه تاییدکننده است. این کار از طریق این موضوع که تمام برداشت‌ها توسط چندین نفر اثبات می‌شوند باعث افزایش امنیت می‌شود.

صرافی کوین بیس همچنین یک صندوق چند امضایی را پیشنهاد می‌کند. این صندوق‌ها اساسا صندوق امن‌تری بوده و برای باز کردن قفل آن به چندین کلید نیاز خواهید داشت.

احتیاط

از انجایی که فناوری بلاک ‌چین از طریق تایید تاریخچه تراکنش‌ها کار کرده ویک فرآیند فشرده و کند است، در یک مدت زمان مشخص، تنها تعدادی تراکنش را می‌توان تایید و اعتبارسنجی کرد.

بنابراین، اگر بیت ‌کوین خود را می‌فروشید ولی فرایند خرید توسط شبکه بلاک‌چین تایید و اثبات نشده و در همین حین نیز قیمت ارز تغییر می‌کند، فرآیند فروش شما پردازش نخواهد شد.

در این حالت اگر بازهم قصد فروش داشته باشید، مجبور خواهید بود تا بیت ‌کوین خود را با نرخ جدید به فروش برسانید.

همچنین به دلیل واقعیت موجود در بلاک‌چین و همچنین سایر دلایل نامشخص، سیستم پرداخت صرافی کوین بیس گاها می‌تواند غیرواقعی باشد.

گزارش‌های متعددی در خصوص تاخیرهای زیاد در پرداخت به گوش می‌رسد. همچنین باگ‌های موجود باعث می‌شوند تا سایت آن طور که باید و شاید نتوانند به طور موثر ران شود.

سخنی خطاب به افراد باهوش: اگر قصد سرمایه‌گذاری و سوداگری در بازار رمزارزها را دارید، این کار را با دقت و احتیاط انجام دهید.

صرافی کوین بیس چیست؟

کوین بیس یکی از کارگزاران بیت کوین است که بستری برای خریدوفروش بیت کوین با پول‌های رایج را برای معامله‌گران فراهم می‌سازد.

کوین بیس علاوه بر فعالیت اصلی‌اش به‌عنوان یک کارگزار، صرافی بیت کوین و ارائه‌دهنده کیف پول دیجیتالی نیز می‌باشد. کوین بیس توسط برایان آرمسترانگ و فرِد ایرسام در سال 2012 تأسیس شد و مقر آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا است.

این بستر نخست به‌عنوان کیف پول دیجیتالی و به‌منظور ذخیره‌سازی آنلاین بیت کوین به کاربران خدمت‌رسانی می‌کرد. بعدها در زمینه کارگزاری نیز به فعالیت پرداخت و از این رهگذر کاربران امکان یافتند که به خریدوفروش بیت کوین بپردازند، همچنان که از سال 2017، کوین بیس به‌عنوان بزرگ‌ترین کارگزار بیت کوین در جهان شناخته‌شده و به کاربرانی از 33 کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

نکات کلیدی:

کوین بیس چگونه کار می‌کند؟

در هر شکلی از تجارت با رمزارز، به خریدار و فروشنده‌ای نیاز است. به‌منظور انجام معامله، مشخصات خریدار و فروشنده می‌بایست توسط یک کارگزار به ثبت رسیده باشد.

برای حصول اطمینان از شیوه‌های تجارت منصفانه میان هر دو طرف، از صرافی خواسته می‌شود که بر تمام معاملات نظارت داشته باشد.

با این حال، هیچ‌یک از طرفین نمی‌تواند به‌شکل مستقیم و از طریق صرافی به تجارت بپردازد، این نقش را کارگزار ایفا می‌کند.

کارگزاری کوین بیس دقیقا همچون یک کارگزار بورس، میان معامله‌کنندگان و صرافی نقش واسطه را ایفا کرده و صرافی و سامانه آنلاینی را فراهم می‌آورد تا خریداران و فروشندگان از طریق آن، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی خود، به تجارت بپردازند.

صرافی کوین بیس، میان معامله‌کنندگان و صرافی نقش واسطه را ایفا کرده و صرافی و سامانه آنلاینی را فراهم می‌آورد تا خریداران و فروشندگان از طریق آن، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی خود، به تجارت بپردازند.

بستر صرافی کوین بیس، GDAX نام دارد. این واژه مخفف ابراز دیجیتالی صرافی جهانی است که پیش‌تر صرافی کوین بیس خوانده می‌شد.

نکته مهم: GDAX هر تراکنشی را ثبت می‌کند، این امر نه تنها حجم و سطوح قیمتِ معاملات مربوط به بیت کوین، بلکه اتریوم و لایت کوین را نیز دربر می‌گیرد.

GDAX این اجازه را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به شروع نقل‌وانتقالات بانکی برای هر معامله – که می‌تواند تا چند روز هم به تعویق بیافتد – به‌سرعت در چندین معامله شرکت کنند. همچنین، این صرافی رمز ارز، قابلیت معاملات با مارجین را نیز در اختیار مؤسسات سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد.

خریداران و فروشندگان در GDAX تحت عناوین سازندگان یا گیرندگان شناخته می‌شوند. سازندگان، یعنی کاربرانی که محدودیتی برای قیمت سفارش تعیین می‌کنند، معمولاً سفارشات محدود (limit order) خود را به دفتر سفارش اضافه می‌کنند.

تا زمانی که قیمت ارائه‌شدهٔ معامله‌گر دیگری با قیمت ارائه‌شده قبلی هم‌خوانی نداشته باشد، سفارشات محدود در دفتر سفارش حفظ می‌شوند. معامله‌گری که قیمت را می‌پذیرد گیرنده می‌نامند.

به‌عنوان مثال، معامله‌گری (سازنده‌ای) سفارش فروش 10 بیت کوین را انجام داده و محدودیت قیمت 2,300 دلاری را اعمال می‌کند. سفارش او تا زمانی که خریداری (گیرنده‌ای) سفارش خریدی معادل 2,300 دلار را انجام ندهد در دفتر ثبت GDAX ذخیره می‌شود.

سازندگان بابت سفارشات خود چیزی تحت عنوان هزینه تراکنش  پرداخت نمی‌کنند، در حالی که معمولاً 0.25 درصد از مبلغ معامله از گیرندگان اخذ می‌شود.

کوین بیس استفاده از یک کیف پول همراه و اپلیکیشن کیف پول تحت وب را فراهم ساخته است که هر دو با یکدیگر همگام‌سازی می‌شوند.

با داشتن کیف پول و استفاده از خدمات صرافی از یک مجرای مشترک، کاربران کوین بیس قادرند به‌‌راحتی بین هر دو بستر نقل‌وانتقالات مالی داشته باشند. این نقل‌وانتقالات بلافاصله و بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی برای کاربر صورت می‌پذیرند.

در حالی که کوین بیس اغلب به‌عنوان یک صرافی شناخته می‌شود، باید خاطرنشان ساخت که این مرکز بیشتر عملکردی شبیه به کارگزاری و کیف پولی دارد که فروشندگان خُرد و مشتریان غیرمتخصصی که خواهان خرید، فروش یا ذخیره‌سازی رمز ارز هستند را هماهنگ می‌سازد.

GDAX بخشی است که خدمات صرافی کوین بیس را انجام می‌دهد و به معامله‌گران خبره و تجار حرفه‌ای در راستای دادوستد دارایی‌های دیجیتالی خدمت‌رسانی می‌کند.