شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


صرافی رمز ارز مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه چهاردهم

صرافی رمز ارز مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

نمی‌توان منکر شد که در دنیای امروز، رمز ارزها به یک بازیگر اصلی در سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند. طی چند سال گذشته، آنچه به‌عنوان پروژه آزمایشی تکنولوژیکی آغاز شده و اقبال عمومی را متوجه خود ساخته بود، به روندی فراگیر و جهانی مبدل شده که توان بالقوه‌ای در فراهم آوردن سودهای کلان برای سرمایه‌گذاران این حوزه ایجاد کرده است.

آن دسته از سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شده‌اند، با فضای بزرگی روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند بر ایشان گیج‌کننده باشد، صدها رمز ارز وجود دارد و هر ماه تعداد بیشتری به‌شمار آن‌ها اضافه می‌شود.

فراتر از آن، سرمایه‌گذاران باید تصمیمات فراوان دیگری در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری نیز اتخاذ کنند، من جمله اینکه سرمایه‌های دیجیتالی خود را چگونه ذخیره‌سازی کنند؛ اساساً کجا و چگونه به معامله با رمز ارزها بپردازند.

در مورد نکته آخر باید خاطرنشان ساخت که محبوب‌ترین و سرراست‌ترین شیوه خریدوفروش سرمایه‌های دیجیتالی از طریق معاملات رمز ارز می‌باشد. آیا ساده به‌نظر می‌رسد؟

احتمالاً وقتی حدود 200 صرافی رمز ارز را که در سطح جهان در حال حاضر مشغول انجام این معاملات هستند در نظر بگیرید، در شیوه تفکر خود تجدید نظر خواهید کرد.

انتخاب صرافی رمز ارز مناسب می‌تواند تاثیر به‌سزایی در موفقیت سرمایه‌گذاری شما بر روی رمز ارز منتخبی‌تان داشته باشد. موارد مهم در انتخاب صرافی‎ها به شرح ذیل می‌باشد: 1. در انتخاب صرافی رمز ارز محتاط باشید 2. تحقیقات خود را درباره صرافی رمز ارز مورد نظر انجام دهید 3. صرافی رمز ارز با امنیت بالا را انتخاب کنید 4. مراقب هزینه‌ها و جفت‌ارزهای ارائه‌شده در صرافی رمز ارز انتخابی خود باشید.

انتخاب صرافی رمز ارز مناسب می‌تواند تأثیر به‌سزایی در موفقیت سرمایه‌گذاری شما بر روی رمز ارز منتخبی‌تان داشته باشد.

  1. در انتخاب صرافی رمز ارز محتاط باشید

اولین چیزی که در جستجو برای انتخاب صرافی رمز ارز و در واقع به‌هنگام بررسی هر جنبه‌ای از سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارزها باید به‌خاطر داشته باشید این است که کلاه‌برداران و شیادان در کمین شمایند و قادرند تأثیر واقعی و بزرگی بر نحوه سرمایه‌گذاری شما داشته باشند.

چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که یک صرافی رمز ارز خاص، خدماتی قانونی ارائه می‌دهد؟ نخست، به محل و آدرس فیزیکی صرافی توجه کافی مبذول دارید. اگر هیچ آدرسی را ارائه نداده‌اند، نباید به‌سراغ آن صرافی بروید.

دلایل فروانی برای این کار وجود دارد. اول اینکه شفافیت اغلب نشانه‌ای از قانونی بودن انجام یک کار است. دوم اینکه بدون اطلاع از محل استقرار صرافی، درک درستی از قانونی بودن ماحصل سرمایه‌گذاری خود – که اغلب با شائبه‌هایی همراه است – نخواهید داشت.

سوم اینکه اگر چنانچه حساب شما هک شود، در صورت داشتن آدرس فیزیک صرافی، قادر خواهید بود به‌سادگی پیگیری و حل‌وفصل مشکل را به صرافی یا در صورت نیاز به هر مرجع مورد وثوقی حواله دهید.

  1. تحقیقات خود را درباره صرافی رمز ارز مورد نظر انجام دهید

وقتی صحبت از رمز ارزها و صرافی‌ها می‌شود، حُسن شهرت نقش برجسته‌ای پیدا می‌کند. پیش از آنکه حتی اقدام به ایجاد حساب کنید که بالطبع باید منعکس‌کننده سطح بالایی از اعتماد باشد، چرا که از این رهگذر، کاربر اطلاعات شخصی گوناگونی را در اختیار صرافی قرار می‌دهد، برای بررسی صرافی مورد نظر خود به‌اندازه کافی وقت بگذارید.

دیگر کاربران در مورد آن صرافی چه می‌گویند؟ صرافی در مورد خود چه می‌گوید؟ آیا در گذشته به مشکلات امنیتی برخورده‌ است؟

اگر چنین مشکلاتی پیش آمده است، صرافی چگونه آن‌ها را حل‌وفصل کرده است؟ در کندوکاو خود عمیق شوید، به دنبال داستان‎‌های منفی بالقوه باشید که تیم توسعه صرافی مایل نیستند مشتریان از وجود آن‌ها با خبر شوند.

  1. صرافی رمز ارز با امنیت بالا را انتخاب کنید

هر چه ایجاد حساب کاربری در یک صرافی رمزار دشوارتر باشد، نشانه برتری آن صرافی است. سهولت در ایجاد حساب، نشانه پایین بودن امنیت یک صرافی است.

خوب، اگر ناگهان سرمایه‌های دیجیتالی شما ناپدید شوند تکلیف چه خواهد بود؟ در چنین مواردی در پیگیری و بازپس‌گیری پول خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد.

صرف‌نظر از اینکه کدام صرافی رمزار را انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است که بخش عمده‌ای از دارایی‌های دیجیتالی خود را در یک سرویس ذخیره‌سازی مانند یک کیف پول سرد (cold wallet) نگه‌داری کنید. صرافی‌ها نیز باید با آن بخش از دارایی‌هایی که برای نقدینگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند همین کار را انجام دهند.

  1. مراقب هزینه‌ها و جفت‌ارزهای ارائه‌شده در صرافی رمز ارز انتخابی خود باشید

شما در میان انبوهی از صرافی‌های بالقوه به جستجو پرداخته‌ و برخی را که ظاهرا از اعتبار خوبی برخوردارند یافته‌اید، این صرافی‌ها سابقه درخشانی در زمینه امنیت داشته و شائبه‌ای در زمینه هک یا کلاه‌برداری هم بر آن‌ها وارد نیست. این آغاز خوبی است، اما اکنون باید توجه کنید که هر صرافی رمز ارز چگونه می‌تواند به شکل روزانه سرمایه‌گذاری شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دو عامل اصلی که صرافی‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازند هزینه‌های ارائه خدمات و جفت‌ارزهایی هستند که پیشنهاد می‌دهند.

اکثر صرافی‌ها هزینه‌ای را برای معاملاتی که انجام می‌دهید در نظر می‌گیرند، این هزینه‌ها ممکن است به حجم و اندازه معاملات یا میزان فعالیت شما وابسته باشد و یا در برخی موارد بی‌ارتباط به هر دو عامل یادشده باشند.

در مورد این هزینه‌ها اطلاع کسب کنید و توجه کنید که چگونه بر سرمایه‌گذاری شما – که بر پایه سبک شخصی شما صورت می‌پذیرد – تأثیرگذار خواهد بود؛ آیا قصد دارید بسیار فعال باشید و هرروز تراکنشی انجام دهید؟ در این صورت، شاید بهتر باشد صرافی‌ای را انتخاب کنید که نرخ پایین‌تری برای انجام تراکنش در نظر گرفته باش.  نکته مهم دیگر، جفت‌های رمز ارزی است که صرافی رمز ارز مورد نظر شما پیشنهاد می‎دهد.

 

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.