شنبه 6 مرداد 1403

بیمه چرا


آیا باید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید؟

دوره بنیادین ارز دیجیتال - جلسه سیزدهم

آیا باید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید؟

بسیاری از افراد، شناخته شدن سریع بیت کوین و سایر رمز ارزها را با حباب اقتصادی سوداگرانه گل لاله* در قرن هفدهم در هلند مقایسه می‌کنند. اگرچه حمایت از سرمایه‌گذاران برای وضع‌کنندگان قانون بسیار مهم است، احتمالاً سال‌ها طول خواهد کشید تا تأثیر جهانی رمز ارزها واقعاً احساس شود. (جنون گل لاله (Tulip mania) به دوره‌ای در عصر طلایی هلندی (بین سال‌های 1634 تا سال 1637 میلادی) گفته می‌شود که قیمت برای پیاز تازه گل لاله رشد فوق‌العاده و سپس به‌طور ناگهانی سقوط کرد. جنون گل لاله اولین حادثه حباب اقتصادی و یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا به‌شمار می‌آید.

قبل از سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها می بایست چه چیزهایی بدانید؟

زمانی که سخن از رمزارزها به‌میان می‌آید، یکی از بزرگترین‌ چالش‌های ایجاد شده برای برخی از سرمایه‌گذاران گرفتار نشدن در حواشی و جنجال بازار رمزارزها می‌باشد. رمز ارزها در سبد سرمایه گذاری بسیاری از سرمایه‌گذاران جایگاه ویژه‌ای یافته است. با توجه به این موضوع، تحلیل‌گران نسبت به ماهیت ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی این بازار به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند. اگر قصد ورود به بازار رمزارزها و سرمایه گذاری در آن را دارید، مانند هر سرمایه گذاری دیگر، قبل از تحویل هرگونه پول می بایست تحقیق کنید.

شاید مهمترین سؤالی که می بایست قبل از سرمایه‌گذاری رمز ارزی بپرسید این است که چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید. در این مرحله ده‌ها هزار فرصت سرمایه‌گذاری در دسترس است. در مقایسه با بازار رمز ارزها، بسیاری از این فرصت‌ها، معاملاتی باثبات بیشتر و ریسک کمتر پیشنهاد می‌کنند. آیا به دلیل روند دیوانه‌وار بازار رمزارزها به آن علاقمند شده‌اید؟ یا به دلیل قانع‌کننده دیگری قصد سرمایه گذاری در یک یا چند توکن دیجیتالی به‌خصوص را دارید؟ البته سرمایه‌گذاران مختلف اهداف شخصی سرمایه گذاری مختلفی از ورود به این بازار متصور بوده و ممکن است کاوش در فضای رمز ارزها برای برخی افراد نسبت به دیگران معقول‌تر بوده و معنی بیشتری داشته باشد.

صنعت رمز ارزها را درک کنید

به‌ویژه برای افرادی که تازه به عرصه رمز ارزها ورود پیدا کرده‌اند، قبل از سرمایه گذاری می بایست نحوه کار دنیای رمز ارزها را درک کنند. این افراد می بایست زمانی را جهت یادگیری ارزهای مختلف پیشنهادی صرف کنند. با وجود صدها سکه و توکن مختلف در دسترس، این موضوع اهمیت دارد که به دنبال بزرگترین نام‌ها در دنیای رمز ارزها نظیر بیت‌کوین، اتریوم و لایت کوین بروید. همچنین به بررسی فناوری بلاک چین پرداخته تا بتوانید درک کنید که این جنبه از دنیای رمز‌ ارزها چگونه عمل می‌کند.

اگر دانش رایانه‌ای یا پیش‌زمینه برنامه‌نویسی ندارید، احتمالا برخی از جنبه‌ها و مفاهیم فناوری بلاک چین به‌عنوان چالشی برای شما مطرح خواهد شد که می بایست به تجزیه‌وتحلیل آن بپردازید. مهمتر از همه، زمانی که رمزارزهای بالقوه را برای سرمایه گذاری مشخص کردید، به بررسی چگونگی استفاده از فناوری بلاک‌چین و اینکه این فناوری چه چیزی را ارائه می دهد که متفاوت از بقیه چیزهای موجود در این زمینه است بپردازید. با درک بهتر رمز ارزها به‌عنوان یک گروه و همچنین درک گسترده‌تر فناوری بلاک چین، شما به‌طور کامل قادر به تعیین این موضوع خواهید بود که آیا یک فرصت سرمایه گذاری بالقوه ارزشمند است یا خیر.

گزارش رسمی دولتی و اخبار دهان به دهان

از آنجایی که فضای رمز ارزها یک فضای جدید است، همه چیز در این بازار خیلی سریع توسعه می‌یابد. بخشی از دلیل این موضوع آن است که در این فضا انجمنی بسیار فعال از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان رمز ارزها وجود دارند که به‌صورت شبانه‌روزی با یکدیگر در ارتباط هستند. به این انجمن وصل شوید تا حواشی و همهمه‌های در جریان این بازار را بیاموزید. با وجود اینکه Reddit به هسته مرکزی علاقه‌مندان رمز ارزها تبدیل شده است اما انجمن‌های آنلاین دیگری که در آن‌ها شاهد بحث‌های فعال و دائمی در زمینهٔ رمز ارزها هستیم نیز وجود دارند.

ویژگی‌های خود یک رمز ارز (یا پروژه‌های مرتبط) مهمتر از اخبار دهان به دهان هستند. زمانی که قصد یک سرمایه گذاری را دارید، زمان خود را صرف یافتن گزارشات رسمی دولتی کنید. هر پروژه رمز ارزی می بایست دارای یک گزارش رسمی دولتی بوده و این گزارش می بایست به‌راحتی در دسترس باشد (در صورت در دسترس نبودن، بدانید این رمزارز نوعی اعلام جنگ و مخالفت است). گزارش رسمی دولتی را با دقت بخوانید. این گزارش می بایست همه‌چیز را در مورد اینکه توسعه‌دهندگان پروژه چه قصدی دارند از جمله چارچوب زمانی، یک نمای کلی از پروژه و ویژگی‌های آن به شما بگوید. اگر گزارش رسمی دولتی محتوی داده‌ها و جزئیات ویژگی‌های پروژه نباشد، آنگاه این پروژه به‌عنوان یک پروژه منفی در نظر گرفته می‌شود. گزارش رسمی دولتی، فرصتی برای تیم توسعه است که چه کسی، چه چیزی، چه زمانی و چرا پروژه خود را معرفی کنند. اگر مطلبی در گزارش رسمی دولتی ناقص یا گمراه‌کننده باشد، این ممکن است گویای مسائل و مشکلات خود پروژه باشد.

زمان‌بندی یک موضوع کلیدی است

زمانی که شما احساس کردید قصد سرمایه گذاری در صنعت رمز ارز را داشته و به لطف تحقیقات پیوسته و با پشتکار خود یک یا چند پروژه را جهت سرمایه گذاری تعیین کردید، مرحله بعد، زمان انجام سرمایه گذاری است. دنیای رمز ارزها به سرعت حرکت کرده و به دلیل ماهیت نوسانی و ناپایدار خود شناخته می‌شود. به‌عبارت دیگر، خرید یک رمز ارز جدید و داغ قبل از معروف شدن و افزایش ارزش آن ممکن است باعث شود تا سرمایه‌گذاران به همان اندازه به سرعت حرکت کرده و وارد بازار آن رمز ارز به‌خصوص شوند. رمز ارزها تمایل به پیروی و تبعیت از الگوهای قیمتی خاص گرایش دارند. در بین رمز ارزها، بیت کوین به‌عنوان لیدر شناخته می‌شود. این رمز ارز به پیروی از خط سیر اصلی خود تمایل دارد. خبرهایی نظیر هک صرافی، کلاهبرداری یا دست‌کاری قیمت، قطعا می‌تواند منجر به ارسال موج شوک در حوزه رمز ارزها شود. بنابراین به‌طور گسترده نسبت به رویدادهای در حال جریان در این فضا مراقب باشید.

در ‌آخر به‌یاد داشته باشید که فضای رمز ارزها یک محیط به‌شدت سوداگرانه است. به‌ازای وجود سرمایه‌گذارانی که یک شب میلیونر شده‌اند، سرمایه‌گذاران بسیار دیگری پول‌های خود را وارد حوزه توکن‌های مجازی کرده و بعدا آن پول را از دست داده‌اند. سرمایه گذاری در صنعت رمز ارزها به‌معنای پذیرش ریسک است. با انجام تکالیف و وظایف خود قبل از سرمایه گذاری جهت دستیابی به بهترین فرصت‌های موفقیت به خود کمک کنید.

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.