یکشنبه 27 خرداد 1403

بیمه چرا


چگونه بیت کوین را بفروشیم؟

 دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه نهم

چگونه بیت کوین را بفروشیم؟

این روزها کم‌ وبیش تمامی روش‌های موجود برای خرید بیت کوین، گزینه فروش  آن را نیز ارائه می‌دهند. برخی ATMها اجازه مبادله بیت کوین با پول نقد را می‌دهند، البته همگی آن‌ها این قابلیت را ندارند. سایت Coinatmradar شما را در یافتن ATMهای مخصوص بیت کوین در نزدیک‌ترین محل به شما یاری می‌رساند.

تمامی صرافی‌ها اجازه خریدوفروش بیت کوین را به شما می‌دهند. انتخاب نوع صرافی برای فروش بیت کوین به نوع دارنده آن بستگی دارد: سرمایه‌گذاران خرد، دارندگان حقوقی یا معامله‌گران؟

برخی پلتفرم‌ها نظیر GDAX و جمینای بیشتر به‌منظور انجام سفارشات بزرگ از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی و معامله‌گران راه‌اندازی شده‌اند. مشتریان خرده‌فروش می‌توانند بیت کوین خود را در صرافی‌هایی نظیر کوین‌بیس  (Coinbase)، کراکن  (Kraken)، بیت‌استمپ  (Bitstamp)، پولونیکس (Poloniex) و غیره به فروش برسانند.

هر صرافی دارای ضوابط متفاوتی است، برخی از آن‌ها سرویس‌های مربوط به نگهداری ایمن را پیشنهاد می‌دهند و برخی دیگر از صرافی‌ها برای انجام تمام معاملات به احراز هویت نیاز دارند. این در حالی است که اگر ارزش معامله کم باشد، برخی صرافی‌ها دارای سازوکار راحت‌تری هستند.

اگر بخواهید می‌توانید بیت کوین خود را به‌جای مبادله با پول نقد با سایر رمزارز‌ها مبادله کنید. برخی صرافی‌ها مانند شیپ‌شیفت (ShapeShift)  بر روی این سرویس تمرکز کرده و اجازه مبادله بین بیت کوین با اتر (ether)، لایت کوین (litecoin)، ریپل (XRP)، دش (dash) و بسیاری دیگر از رمزارزها را می‌دهند.

روش جایگزین دیگر، فروش مستقیم است. در این حالت شما می‌توانید به‌عنوان یک فروشنده در پلتفرم‌هایی نظیر لوکال‌بیت‌کوینز (LocalBitcoins)، بیت‌کوییک (BitQuick)، بیتی‌لیشز (Bittylicious) و بیت‌بارگین (BitBargain) ثبت‌نام کرده و در صورتی که سایر افراد از قیمت پیشنهادی شما استقبال کنند، با شما تماس حاصل خواهند کرد. پس از اینکه شما مقدار بیت کوین مورد توافق را به آدرس مورد نظر ارسال کردید، تراکنش‌ها از طریق سپرده‌های متصل به‌حساب بانکی شما انجام خواهند شد.

اگر خانواده یا دوستان شما دارای کیف ‌پول بیت کوین باشند می‌توانید بیت کوین خود را مستقیماً به آن‌ها بفروشید. به این منظور فقط کافیست بیت کوین خود را به‌حساب آن‌ها واریز کنید، از آن‌ها پول نقد دریافت کرده و یا از طریق تلفن همراه آن را وصول کنید و هم‌زمان در کنار خانواده و دوستان به جشن و  مهمانی بپردازید.

توجه: روی‌هم‌رفته اگر قصد معامله با افراد غریبه و تبادل بیت کوین با پول نقد را دارید بهتر است از ملاقات حضوری با این افراد خودداری کرده و جانب احتیاط را رعایت کنید.

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.