جمعه 27 مهر 1403

بیمه چرا


دانشکده کسب و کار هاروارد

دوره مقدماتی جلسه سی و هشتم

دانشکده کسب و کار هاروارد چیست؟

دانشکده کسب و کار هاروارد (Harvard Business School – HBS) یکی از بهترین دانشکده‌های کسب‌وکار در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این دانشکده در دانشگاه هاروارد بوستون، ایالات ماساچوست، قرار گرفته و به‌عنوان دانشکده پذیرنده افراد فارغ‌التحصیل شده در دانشگاه هاروارد عمل می‌کند.

این دانشکده در سال 1908 تاسیس شد و به‌عنوان یکی از بهترین دانشکده‌های کسب‌وکار در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود. این دانشکده همچنین صاحب شرکت انتشاراتی دانشکده کسب و کار هاروارد (Harvard Business School Publishing Corporation) می‌باشد، که تعداد زیادی از کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکار، موارد کسب‌وکاری و همچنین مجله معروف «Harvard Business Review» را منتشر می‌کند. دانشکده کسب و کار هاروارد یکی از رقابتی‌ترین دانشکده‌های کسب‌وکار در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. دانشکده کسب و کار هاروارد یک برنامه تمام‌وقت MBA، برنامه‌های دکتری (Doctoral Programs) و تعداد زیادی آموزش‌های جامع را پیشنهاد می‌دهد.

این دانشکده همچنین برنامه کسب مدارک متصل با دیگر دانشکده‌های هاروارد، شامل دانشکده سیاست جان اف کندی (John F. Kennedy School of Government) و دانشکده حقوق هاروارد (Harvard Law School) می‌شود.

در سال2016، 9543 نفر به‌منظور شرکت در دورهMBA  این دانشکده ثبت‌نام کردند، که تنها 12٪ آن‌ها موفق به کسب پذیرش و ورود به این دانشکده شدند. در حالی که در سال 2014، تنها 4٪ از 792 نفری که به‌منظور شرکت در برنامه دکتری این دانشکده ثبت‌نام کرده بودند، پذیرفته شدند.

تعداد کل ثبت‌نام‌ها تقریباً برابر با 1870 دانشجو بوده، و هزینه متوسط یک سال تحصیل در این دانشکده برابر با مبلغ 61000 دلار می‌باشد.

تا سال 2016، این دانشکده شامل 234 نفر کارمند به‌صورت تمام‌وقت، و تعداد کارکنان کلی بالغ بر 1400 نفر بود. از این دانشکده به‌عنوان یکی از پیشگامان در زمینه تحقیقات، با داشتن اعضای هیئت‌علمی‌ای که به نوشتن تعداد زیادی از کتاب‌ها، تألیف و مقاله‌ها در زمینه کسب‌وکار و دیگر انتشاراتی‌ها مشغول می‌باشند، یاد می‌شود.

دانشکده کسب و کار هاروارد مأموریت خود را تعلیم رهبرانی که آینده جهان را تغییر می‌دهند، قرار داده است. برخی از فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشکده شامل آقای Jeffrey R. Immelt، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک (General Electric)، خانم Meg Whitman، رئیس سابق و مدیرعامل شرکت e Bay، و آقای James D. Wolfensohn، رئیس سابق بانک جهانی (The World Bank) را شامل می‌شود.

فارغ‌التحصیلان و دوستداران این دانشکده در طی این سال‌ها سطح بالایی از حمایت را نسبت به این دانشکده از خود نشان داده‌اند.- تا سال 2014، بیش از 107000 نفر از دانشکده کسب‌وکار هاروارد فارغ‌التحصیل شده‌اند، که در حال حاضر بیش از 76000 نفر از آن‌ها زنده می‌باشند، و حدود یک‌سوم از آن‌ها در خارج از ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. حدود یک‌چهارم فارغ‌التحصیلان این دانشکده در زمینه مالی (Field of Finance)، و یک‌چهارم دیگر آن‌ها نیز در زمینه خدمات حرفه‌ای (Professional Services)  به‌فعالیت مشغول‌اند.

دانشکده کسب و کار هاروارد به‌طور مداوم در بالاترین سطوح رده‌بندی‌های دانشکده‌های کسب‌وکار برتر قرار می‌گیرد. این دانشکده در سال 2016 توسط U.S. News and World Reports  به‌عنوان دانشکده اول کسب‌وکار در ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

همچنین بلومبرگ (Bloomberg) نیز این دانشکده را در سال 2015 به‌عنوان بهترین دانشکده کسب‌وکار آمریکا انتخاب کرده بود. Poet’s and Quants، نهادی که به‌عنوان جمع‌کننده رده‌بندی‌های دانشکده‌ها به فعالیت می‌پردازد، دانشکده کسب و کار هاروارد را در رده‌بندی سال 2015 در برنامه‌های MBA ایالات متحده آمریکا در رده اول قرارداد.

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.