شنبه 1 دی 1403

بیمه چرا


آمیخته ی بازاریابی

آمیخته بازاریابی بیمه عبارت است از:

الف) محصول ، قیمت، مکان، توسعه ، افراد، فرآیند، و توزیع فیزیکی

ب) تولید ، تبلیغ ، کشش و فروش

ج) تولید، تبلیغ،مکان، سود، فروش، مشتری و توزیع اینترنتی

د) سود، فروش، مشتری و توزیع اینترنتی

 

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) چیست؟

در سال 1960 یک پروفسور بازاریابی به ‌نام ادموند مک کارتی (Edmund Jerome McCarthy) مفهوم «آمیخته بازاریابی» را مطرح کرد، و ساختاری را برای آن در نظر گرفت که به نظرش دربرگیرندۀ تمام بخش‌های بازاریابی یک کسب و کار بود: محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان توزیع (Place) و ترویج (Promotion). با توجه به شروع تمام این کلمات با حرف P، این ساختار 4P نامیده می‌شود.

بیست سال بعد از آقای مک کارتی، تعدادی از نظریه‌پردازان بازاریابی به این نتیجه رسیدند که مدل چهار پی خیلی هم کامل نیست و پاسخ نیازهای برخی کسب‌وکارها (به خصوص شرکت‌های خدمات‌محور) را نمی‌دهد. بنابراین سه بخش دیگر هم به مدل 4p اضافه کردند: نیروی انسانی (People)، شواهد عینی (Physical Evidence) و فرایند (Process). با اضافه شدن این بخش‌ها، نواقص مدل قبلی تا حدی برطرف شد و (به لطف تعهد این بازاریاب‌های عزیز به حرف P) ساختار 4p به 7p تغییر شکل داد.

 

برای دیدن سوال بعدی این لینک را دنبال کنید.

 

برای دیدن سوال قبلی این لینک را دنبال نمایید.