پنج شنبه 3 خرداد 1403

بیمه چرا


چگونه بیت کوین بخریم؟

 دوره بنیادین ارزهای دیجیتال - جلسه هشتم

چگونه بیت کوین بخریم؟

بیت کوین را می‌توان از طریق بازار و صرافی‌ها یا به‌طور مستقیم از افراد دیگر خریداری نمود. بسته به اینکه شما بیت کوین را از چه کسی خریداری می‌کنید یا اینکه در کجا زندگی می‌کنید، برای خرید بیت کوین راه‌های متنوع و مختلفی وجود دارد. برای این کار می‌توانید از پول نقد، کارت اعتباری یا حتی رمز ارزهای مختلف استفاده کنید.
اولین گام برای خرید بیت کوین ایجاد یک کیف پول جهت نگهداری بیت کوین است. چه قصد خرید بیت کوین به‌صورت آنلاین داشته باشید و چه بخواهید آن را با پول نقد خریداری نمایید به یک کیف پول نیاز خواهید داشت.

این کیف پول می‌تواند به‌صورت کیف ‌پول آنلاین – از طریق پلتفرم صرافی و یا ارايه‌دهنده مستقل – کیف‌ پول رومیزی، کیف ‌پول همراه و یا کیف ‌پول آفلاین – مانند یک سخت‌افزار یا یک کیف پول کاغذی – باشد.

مهمترین بخش هر کیف پول، امنیت کیف پول و یا پسورد آن است. اگر شما کیف پول یا پسورد آن را گم کنید، دیگر قادر به دسترسی به بیت کوین ذخیره شده در کیف ‌پولتان نخواهید بود. علاوه بر این، هیچ‌گاه بیش از توان مالی خود در این صنعت سرمایه‌گذاری نکنید، زیرا بازار رمز ارزها یک بازار بی‌ثبات و پرنوسان بوده و قیمت‌های آن می‌تواند بالا و پایین شود.

اگر قصد خرید بیت کوین به‌صورت آنلاین دارید، می‌توانید یک حساب در یک صرافی رمز ارزی باز کنید. این صرافی از طرف شما اقدام به خریدوفروش بیت کوین می‌کند. در حال‌ حاضر صدها صرافی با درجات مختلف نقدینگی و امنیت وجود دارند. در حالی که صرافی‌های جدیدی ظهور می‌کنند، برخی دیگر به دلیل هک شدن، تعطیل می‌شوند.

همانند کیف‌ پول، توصیه می‌شود قبل از انتخاب صرافی ابتدا تحقیقاتی را در خصوص آن انجام دهید. بسته به منطقه جغرافیایی خود، ممکن است خوش‌شانس بوده و به چندین صرافی معتبر دسترسی داشته باشید و بتوانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و یا ممکن است تنها به یک یا دو صرافی دسترسی داشته باشید.

 یت کوین را می‌توان از طریق بازار و صرافی‌ها یا به‌طور مستقیم از افراد دیگر خریداری نمود. بسته به اینکه شما بیت کوین را از چه کسی خریداری می‌کنید یا اینکه در کجا زندگی می‌کنید، برای خرید بیت کوین راه‌های متنوع و مختلفی وجود دارد. برای این کار می‌توانید از پول نقد، کارت اعتباری یا حتی رمز ارزهای مختلف استفاده کنید. اولین گام برای خرید بیت کوین ایجاد یک کیف پول جهت نگهداری بیت کوین است. چه قصد خرید بیت کوین به‌صورت آنلاین داشته باشید و چه بخواهید آن را با پول نقد خریداری نمایید به یک کیف پول نیاز خواهید داشت.

برحسب حجم دلار آمریکا، در حال حاضر بیت‌فینکس (Bitfinex) به‌عنوان بزرگترین صرافی‌ بیت کوین در جهان شناخته می‌شود. سایر صرافی‌ها با بیشترین حجم عبارتند از کوین بیس (Coinbase)، بیت استمپ (Bitstamp) و پولونیکس (Poloniex).

برای مبالغ کم، اکثر صرافی‌های معتبر می‌بایست به‌خوبی کار کنند. با وجود سخت‌گیری‌های موجود در رابطه با قانون احراز هویت (KYC)  و قانون پول‌شویی (AML)، اکنون بسیاری از صرافی‌ها به تأیید هویت برای تنظیمات حساب نیازمندند. فرآیند تأیید هویت معمولاً شامل تصویر کارت شناسایی رسمی و گاهاً تأیید آدرس می‌شود. بسیاری از صرافی‌ها، پرداخت از طریق انتقال بانکی یا کارت اعتباری را قبول می‌کنند. همچنین برخی صرافی‌ها قصد دارند تا در آینده با روش انتقال پی‌پال نیز کار کنند. این صرافی‌ها معمولاً هزینه‌ای بابت هر تراکنش دریافت کرده که شامل هزینه استفاده از شبکه بیت کوین می‌شود. بسته به ترافیک شبکه و همچنین کارمزد تراکنش، پردازش یک معامله بیت کوین در هرجا ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز طول بکشد.

زمانی که صرافی پرداخت را دریافت کرد، متناسب با همان پرداخت و از طرف شما اقدام به خرید بیت کوین کرده و آن را در کیف‌ پولی که به‌صورت اتوماتیک در آن صرافی راه‌اندازی شده ذخیره خواهد کرد. در مرحله بعد شما می‌بایست این سرمایه خود را به کیف پولی که به صرافی متصل نیست انتقال دهید.

اگر ترجیح می‌دهید که با پول نقد اقدام به خرید بیت کوین کنید، پلتفرم‌های نظیر لوکال‌ بیت کوین (بیت کوین محلی) به افراد نزدیک به شما که قصد مبادله بیت کوین با پول نقد را دارند کمک خواهد کرد. همچنین LibertyX لیست خرده‌فروشان را در سراسر ایالات متحده در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با پول نقد به معامله بیت کوین بپردازید.

ول‌آو‌کوینز (WallofCoins)، پکس‌فول (Paxful) و بیت‌کوییک (BitQuick) شما را به یک شعبه بانکی نزدیک به خودتان هدایت می‌کنند. پس از مراجعه به این شعب، شما می‌توانید یک سپرده نقدی ایجاد کرده و چند ساعت بعد بیت کوین خود را دریافت کنید.

دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بیت کوین ماشین‌هایی هستند که پول نقد شما را دریافت کرده و بیت کوین  متناسب با آن را به کیف‌ پولتان انتقال می‌دهند.

این ATMها مثل ATMهای بانکی عمل می‌کنند، برای خرید بیت کوین از این ATMها ابتدا هزینه خرید بیت کوین را پرداخت کرده سپس بارکد کیف‌پول خود را در مقابل صفحه نمایشگر قرار داده و بیت کوین متناسب با آن ارزش به‌حساب شما ارسال می‌شود. کوین‌ای‌تی‌ام‌رادار (Coinatmradar) به شما در یافتن نزدیک‌ترین ATM کمک خواهد کرد.

برای دیدن جلسه آموزشی قبلی لینک را دنبال نمایید.

برای دیدن جلسه آموزشی بعدی لینک را دنبال نمایید.